משפחה

האם יש טיפול מוכח המעכב או מאט את קצב התפתחות קוצר ראיה בילדים?

קוצר ראיה הינו מצב שכיח. שכיחות קוצר הראיה עולה בקצב מסחרר בארצות מסוימות במזרח הרחוק. בטייואן, הונג-קונג וסינגפור שכיחות קוצר הראיה במבוגרים צעירים מגיעה ל-60% עד 80%. בארה"ב ואירופה שכיחות קוצר ראיה במבוגרים הינה 20% עד 50%. קצב התקדמות המיופיה גבוה ביותר בילדים קטנים והגיל הממוצע בו המיופיה הופכת להיות סטבילית הינו 16 שנה. מיופיה יכולה להופיע בגיל צעיר ואז גדל הסיכון להתפתחות מיופיה גבוהה בגיל הבגרות. במצבים של מיופיה גבוהה מ- -6D קיימת שכיחות גבוהה של סיבוכים המהווים סכנה לראיה כמו היפרדות רשתית וגלאוקומה.
כיום אין כל הנחיה כללית מקובלת לגבי גישות טיפוליות שנועדו להפחית את קצב התקדמות קוצר הראיה בילדים.
המחקר הנוכחי שבוצע על ידי חוקרים מה- National University of Singapore, Singapore Eye Research Institute, Singapore National Eye Centre and Clinical Trials & Epidemiology Research Unit, Ministry of Health, Singapore נועד לבדוק את היעילות של גישות טיפוליות כמו טיפות עיניים, עדשות ביפוקליות או עדשות מגע, שנועדו לעצור את התקדמות המיופיה בילדים קצרי ראיה.
בוצע איסוף של מאמרים באנגלית ובשפות אחרות מ-1968 ועד 2000 והערכה מחודשת של מחקרים מבוקרים על היעילות של שיטות שונות להפחתת התקדמות של מיופיה של ילדים.
נמצאו 10 מאמרים שהתאימו לקריטריונים. הם כללו 3 מחקרים על טיפול בטיפות אטרופין ומאמר אחד על עדשות מגע רכות. טיפות אטרופין 0.5% נמצאו יעילים הניסיונות קליניים בעוד שטיפול בטיפות טרופיקמיד או טימולול לא הצביע על השפעה משמעותית.
חמישה מתוך שישה מחקרים על משקפיים ביפוקליים לא הצביעו על השפעה משמעותית על האטת קצב התקדמות קוצר הראיה, והתוצאות של המחקר השישי היה משמעותי באופן גבולי בלבד: P=0.047. המחקר שבדק השפעת טיפול בעדשות מגע רכות לא הראה כל תוצאות משמעותיות.

מסקנה
המסקנה של החוקרים היתה שהמחקרים המבוקרים האחרונים לא מביאים מספיק תוצאות התומכות בטיפול כלשהו שנועד למנוע או להאט את קצב התקדמות קוצר הראיה בילדים.

Interventions to retard myopia progression in children. An evidence-based update
Seang-Mei Saw, Edwin Chan Shih-Yen, Adrian Koh, Donald Tan
Ophthalmology 2002;109: 415-421

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה