משפחה

מחקר ישראלי חדש מגלה שפוספניטוין תוך-ורידי אינו יעיל במאניה חריפה

פוספניטוין תוך ורידי (Intravenous fosphenytoin), שנמצא יעיל בחולים עם status epilepticus, נראה כלא יעיל לטיפול במאניה חריפה, כך על פי תוצאות מחקר חדש.  Phenytonin

 הוא סם נוגד עוויתות ,עם נסיון קליני נרחב בטיפול חריף תוף ורידי, אומרים החוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. הם מציינים  כי הסם יכול להקל על סימפטומי status epilepticus בתוך כרבע שעה.  בנוסף, fosphenytoin, שהוא פרודראג של פנטוין, הוא נטול מספר תופעות לוואי של הפנטוין, כמו גירוי מקומי של הוריד ו- first-pass cardiac toxicity . 

 על מנת לבדוק את האפשרויות בתרופה זו לשימוש בריסון מהיר של סימפטומי מאניה, החוקרים נתנו פוספניטוין תוך ורידי לשבעה חולים במהלך התקפי מאניה. המטופלים הוערכו לפני הטיפול ואחר כך- כל רבע שעה, עד 50 דקות. התוצאות הראו כי אף אחד מהמטופלים לא הראה כל שיפור בסימפטומי מאניה לאחר מתן התרופה. 

החוקרים אומרים,כפי שדווח ב-Journal of Clinical Psychiatry,כי היעדרות של השפעה נוגדת מאניה תומכת ברעיון כי לבסיס הביוכימי של מייצבי  מצב הרוח הקיימים היום דרושות הפוגות, אף שהסמים נוגדי עוויתות משפיעים על status epilepticus תוך 15 דקות.  החוקרים מוסיפים כי ישנה השערה כי הבסיס הביוכימי של טיפול נוגד מאניה כרוך בשינויים בביטוי הגני שעלולים לקחת ימים או שבועות.

J Clin Psychiatry 2003;64:408-409

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה