טיפול נוגד דיכאון אינטנסיבי נותן תוצאות טובות יותר…

למרות שהם סובלים מדיכאון חמור יותר, חולים המקבלים טיפול עם מינון גבוה יותר של נוגדי דיכאון סומטיים הם בעלי סיכוי טוב יותר להחלים ממקרים חוזרים, כך על פי חוקרים מארה”ב.

החוקרים עקבו אחרי 285 חולים עם דיכאון חמור במשך כ-20 שנה. התוצאות הראו כי חולים אשר קיבלו רמות גבוהות יותר של נוגדי דיכאון סומטיים הראו נטייה להיות יותר חולים במדידה על פי סימפטומים חמורים יותר והחמרה של סימפטומים. הם סבלו גם ממקרים רגשניים קודמים ולכן קיבלו טיפול סומטי אינטנסיבי הן לפני ובמהלך המקרה. החוקרים אכן מצאו כי החולים עם ההחמרה בסימפטומים במהלך 8 שבועות קודם להתחלת הטיפול היו בעלי סיכוי של למעלה מ-60% לקבל מינון גבוה יותר של נוגדי דיכאון מאשר אל עם סמפטומים יציבים. באופן זהה, אלו עם סימפטומים חמורים יותר קיבלו מינון גבוה יותר .

ללא התחשבות בכך שהמטופלים הללו היו בעלי חומרה גדולה יותר של המחלה, אלו שטופלו במינונים גבוהים יותר של נוגדי דיכאון היו בעלי סיכוי גבוה יותר משמעותית להחלים מהישנות של מקרים כאלו. בניגוד לכך, אלו שקיבלו מינונים נמוכים יותר לא היו בעלי סיכוי גבוה יותר להחלמה מאלו שלא קיבלו כלל טיפול. החוקרים מציינים כי ממצאים אלו מראים כי על מטפלים לנסות טיפול במינון גבוה יותר, תוך כדי שיתוף פעולה עם החולים בנוגע להתמודדות עם תופעות לוואי, עלויות כספיות, וחוסר במוטיבציה.

Am J Psychiatry 2003; 160: 727-733

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה