9 במאי 2003 יום בריאות הלב – עצות קטנות לשמירה על לב בריא

הלב שלנו, מלבד היותו המנוע הריגשי של חיינו הוא גם המנוע המפעיל אותנו פיסית. רבים וטובים ציינו זה מאות בשנים כי ללא לב בריא אשר מתפקד כיאות לא נגיע, איך לומר, רחוק כל כך. אז מה עושים בכדי לשמור על לב בריא אם אורח החיים שלנו לא כל כך בריא?, כולנו מכירים את ארוחות הלילה המופרזות, העישון, אכילת המתוקים למיניהם ואפילו אכילה מוגזמת של בשר בקר ביום שבת בצהריים כשהוא רוחש לו מעל הגחלים.

ד”ר אברהם פרדס קרדיולוג בכיר בבי”ח אסותא מציע לנו שמונה דרכים בכדי להקל על הלב שלנו שאנו כל כך אוהבים.

1. עלה במדרגות, אל תיכנס למעלית בהיותך בקניון או בבית דירות, בתחילה אולי הנשימה תהיה כבדה ומאומצת אך עם הימים תרגיש איך הלב פועם ביתר קלות.

2. כשאתה נוסע באוטובוס ואמור לרדת בתחנה מסוימת, רד תמיד תחנה אחת לפני ולך ברגל. גם תהנה מאווירת הרחוב וגם כמובן תגביר את זרימת הדם ללב.

3. הפסקות הצהריים במקום העבודה הן הזמן לפרוק במקצת את עול העבודה. קצת לפני שאתם מתיישבים מול האורז או השניצל נצלו כמה דקות מההפסקה להליכה קצרה סביב המשרד או רדו לקיוסק הקרוב לקנות משהו וחיזרו חזרה. עדיף לבחור בקיוסק רחוק ממקום העבודה.

4. נכון, אחרי יום עבודה מפרך הדבר האחרון שאנו צריכים היא הליכה מאומצת בתוך החליפה הכבדה, אבל בשביל הלב אנחנו יכולים להתאמץ יותר. החנה את הרכב

רחוק מהמקום שאתה רגיל או רוצה להחנות בו. הליכה קצרה תעזור ללב ותגביר את חיוניותו.

5. ניקיון הבית היא אחת המטלות המועדפות לחיזוק תיפקודו של הלב, הכל תלוי איך אנו מסתכלים על כך. יש לחשוב על עבודת הבית כעל עוד הזדמנות נפלאה לביצוע פעילות גופנית נוספת. שאיבת אבק למשל היא אחת הדוגמאות לכך.

6. גם עבודת הגננות היא פעילות מצויינת ללב. כיסוח הדשא, עקירת עשבים שוטים או איסוף עלים יבשים משלבות גם פעילות בטבע וגם פעילות גופנית.

7. אם יש לך כלב, חשוב עליו כעל מכשיר ספורט עם פרווה. הליכה עם הכלב בחוצות העיר בריאה, הפוך פעילות זו לשיגרה היומית שלך.

8. ולבסוף אם יש לך משפחה, תכנן הליכה לאחר ארוחת הערב במקום בהייה מול מכשיר הטלוויזה, הפוך זאת לזמן איכות עם המשפחה. גם הלב יאמר לך תודה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים