Oxybutynin בפאצ’ דרך העור משפר התמדת חולים ותוצאות טיפול

הבעיה של יובש בפה כתוצאה משימוש בטיפול ב-(oxybutynin (Oxytrol עבור שלפוחית פעילה יתר על המידה ניתנת לפיתרון בנוסחה שאושרה לאחרונה העוברת דרך העור, כך מדווחים חוקרים.  הירידה ביובש בפה נראית כמובילה גם להתמדה גדולה יותר בטיפול. נראו תופעות לוואי ארעיות לפאצ’ ה- Oxytrol אך הן בעלות אפקט מינימלי על ההתמדה בטיפול.  החוקרים מוסרים כי החולים מבינים כי האדמומיות באזור הפאצ’ היא מחיר נמוך עבור דרך העברה של התרופה שלא פוגעת בכבד וגורמת ליובש בפה.האדמומיות הופיעה ברב החולים, אך נעלמה תוך 48 שעות.

החוקרים רשמו כ-360 חולים למחקרם הרנדומאלי עם קבוצת הפלצבו. כ-120 חולים קיבלו מדבקה עורית המכילה 3.9 mg/ליום של oxybutynin ,פעמיים בשבוע שהוצמדה לבטן. כ-120 חולים אחרים קיבלו 4 mg/ליום של קפסולות  tolterodine פעמיים ביום וכ-120 נוספים קיבלו פלצבו.הם קיבלו גם פאצ’ים או קפסולות מתאימים יחד עם הטיפול הפעיל.  השלב ה-double blind ארך כ-12 שבועות. המשתתפים הוערכו עבור הגירוי בעורבמהלך השבוע ה2,4 וה-12 בדירוג שבין  0-4,ש-0 מתאר ללא גירוי ו-4 מתאר גירוי חמור.

החוקרים מדווחים כי כ-22% מהשתמשים בפאצ’ים של oxybutynin  הראו אדמומיות של בין 0-1.  כ-89% מהמשתתפים שסיימו את השלב המסווה עברו לשלב של מבחן פתוח. על פי שאלון שניתן למשתתפים, כ-66% העדיפו את הפאצ’ים על טיפול אחר. 

לידיעה ב- doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה