משפחה

בניין אשפוז כירורגי חדש נחנך היום בסורוקה, אך העבודה על בניין היולדות החדש הופסקה- על אף הצורך הדחוף בחדרי לידות נוספים

הערב אמור להחנך בניין אשפוז כירורגי חדיש ומפואר בבי”ח סורוקה, בטקס רב משתתפים נכבדים. אך  בין הדברים שיישא מנהל בית החולים, ד”ר חי-עם, יהיו גם דברי ביקורת הלקוחים מדו”ח מבקר המדינה לשנת 2000.  לפי הדו”ח, מספר חדרי הניתוח הקיימים בנגב הוא כשליש ממספר חדרי הניתוח הזמינים לתושבי ירושלים או תל אביב, גם מספר המיטות הזמינות לאשפוז ילדים נמוך יחסית למספר המיטות בתל אביב או ירושלים. 

 דוגמא טובה ליחס המדינה לבריאות בדרום היא בניין היולדות של סורוקה, שבנייתו לא הושלמה. הבנייה שהחלה לפני כשנתיים וחצי, הופסקה בקומה הרביעית ,בה היו מיועדים להבנות כ-24 חדרי יולדות חדשים. ד”ר חי- עם אומר כי חסרים כ-60 מיליון שקלים על מנת להשלים את בניית חדרי הניתוח,שכל שרי האוצר ב-10 השנים האחרונות הבטיחו לממן. מאז הוקמה יחידת היולדות בסורוקה עברו 43 שנים,מאז הוכפל פי 10 מספר הלידות כל חודש, מכ-100 לכ-1000 לידות, אך מספר חדרי הלידה גדל רק ל-10. 

מנהל חדרי הלידה, ד”ר דוקלר, אומר כי בלידה, מפרידים בין יולדת אחת למישנה שני וילונות בלבד, והיא מועברת בין מספר חדרים במהלך הלידה, בניגוד לבתי”ח אחרים. גם זמן האשפוז לאחר הלידה התקצר עקב העומס הגדול- בסורוקה מאושפזות רב היולדות ל-36 שעות בלבד ולא 48 שעות כמו בבתי”ח אחרים. לפי הפרסום היום בעיתון “הארץ” מאת הכתב בדרום צחר רותם, בבית חולים סורוקה מספר הלידות בשנה עומד על כ -13,000, ומספר חדרי הלידה עומד על 10. לשם השוואה, בבי”ח שיבא ישנן כ-9,000 לידות בשנה עם 20 חדרי לידה, ובשערי צדק בירושלים כ-7,000 לידות על 15 חדרי לידה.

לידיעה ב”הארץ”, מאת צחר רותם

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה