משפחה

אונקולוגיה עיינית – שיעור ההישרדות של חולי מלנומה של האובאה בארה”ב

מלנומה ראשונית של האובאה הינה גידול ממאיר עם יכולת לשלוח גרורות. נמצאו פקטורים פרוגנוסטיים שונים קליניים, היסטופתולוגיים ומתחום הגנטיקה המולקולרית. שיעור ההישרדות של 5 שנים 5-year survival rates לאחר אנוקלאציה, ברכיתרפיה ושיטות טיפול אחרות הינו בטווח שבין 25 אחוזים ל- 66 אחוזים. בעקבות ההתקדמות שנעשתה בשנים האחרונות ברדיותרפיה ושיטות אחרות של טיפולים מקומיים כמו הוצאה ניתוחית של הגידול ותרמותרפיה נצפית נטיה להפחית באנוקלאציות.

בעבודה שבוצעה בפילדלפיה ב- Oncology Service, Wills Eye Hospital, and Oncology Data Services, Thomas Jefferson University נבדק האם יש שיפור בשיעור ההישרדות במהלך 5 שנים של חולי מלנומה ראשונית של האובאה בארה”ב במהלך התקופה של 25 שנים מ- 1973 ועד 1997. (3)

הנתונים נלקחו מהמאגר של Surveillance, Epidemiology, and End Results (SEER) Program database of the National Cancer Institute.

במחקר נכללו 2493 החולים עם מלנומה ראשונית של האובאה שאובחנו בתקופה זו. הם חולקו בהתאם לטיפול (ניתוח או רדיותרפיה). לגבי 2054 מתוכם בוצע חישוב של ההישרדות במשך 5 שנים.

ניתוחים בוצעו ב- 1476 חולים שהיוו 72 אחוזים מכלל החולים עם מלנומה ראשונית של האובאה. 300 חולים שהיוו 15 אחוזים טופלו ברדיותרפיה. שיעור החולים שטופלו ברדיותרפיה גדל באופן פרוגרסיבי מ- 2 אחוזים ל- 28 אחוזים במהלך 20 שנים.

שיעור ההישרדות במשך 5 שנים היה בין 77 אחוזים ל- 84 אחוזים ללא שינויים משמעותיים מבחינה סטטיסטית.

המסקנה של החוקרים היתה שההתקדמות שנעשתה בנושא השיטות המקומיות לטיפול במלנומה של האובאה לא גרמה לשיפור בהישרדות. ייתכן שיש צורך בגישות סיסטמיות לטיפול במלנומה של האובאה כדי להביא לשיפור בהישרדות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה