משפחה

פרופסור שמר, מנכ’ל מכבי בראיון מיוחד ל- e-Med : כרופא, יש תרופות (בהתייחס לשאלתנו לגבי לנטוס,גליבק,זומרה) שאיני יכול שלא לאשר, גם אם הן אינן בסל הבריאות

פרופ’ שוקי שמר הוא ודאי אחת הדמויות המובילות והמרכזיות במערכת הבריאות בישראל בשנים האחרונות: קצין רפואה ראשי, מנכ”ל משרד הבריאות, מנכ”ל מכבי וגם עוסק בהוראה אקדמית בתחומי המנהל הרפואי.

נקודת המבט הרחבה והמגוונת שלו, כפי שבאה לידי ביטוי בהתבטאויותיו נראתה לנו מעניינת בכדי לקיים ראיון במסגרת ערוץ e-MedTV שלנו.

על רקע המשבר במערכת הבריאות, שלכאורה “נרגע” כרגע, אך כנראה באופן זמני בלבד, יהיה זה מעניין לשמוע את דעותיו של שמר למספר נושאים הנמצאים במרכז סדר היום של מערכת הבריאות בישראל.

לדיון בשאלה – מה קרה וקורה במכבי בשנתיים האחרונות וכיצד עברה הקופה מגרעון לאיזון תוך הרחבת שירותים ? – לחץ כאן

מכבי הייתה הראשונה לאשר תרופות כמו גליבק , לנטוס, זומרה למרות שלא היו כלולות בסל – מה השיקולים ואופן קבלת ההחלטות ?

העמיתים מהקופות האחרות, בעיקר מה’כללית’ סבורים שנוסחאת הקפיטציה מקפחת אותם, כשמכבי היא זו שנהנית ממקורות כספיים גדולים יותר על חשבונם. האמנם ?

בויכות המסורתי בין מערכת הבריאות לאוצר, כשהאוצר טוען שהמערכת מקבלת די והותר משאבים אך אינה יעילה, לעומת משרד הבריאות שטוען שלא מוזרמים מספיק משאבים – היכן אתה, פרופ’ שמר ממקם את עצמך ?

מה דעתך על הרעיונות שהועלו לאיחוד לאומית ומאוחדת, והעברת ניהול בי”ח וולפסון למכבי ?

לאור סקירתו של ד”ר בירקנפלד בכנס סל הבריאות, ועדויות אחרות, שהאקסיומה של גנריקה=תרופה מקורית תמיד ובכל מקרה אינה מדוייקת – מהי עמדתך בנושא ?

לסיום, כיצד מטפחת מכבי את המשאב האנושי שלה, היינו הצוות הרפואי ?

להרצאתו המלאה של פרופ’ שמר , במסגרת כנס “סל הבריאות והצרכן שביניהם” בנושא : “מה יש להכניס לסל הבריאות ומה לא ” – לחץ כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה