משפחה

טיפול אימונותרפי עשוי להביא לשינוי לאופן הטיפול בסרטן שלפוחית שתן

במהלך כנס מטעם ה-European Society for Medical Oncology הוצגו עדויות נוספות לפיהן אימונותרפיה עם מעכבי PD (Programmed Cell Death) מהווים אמצעי טיפול יעיל כנגד סרטן שלפוחית שתן .

הממצאים מבוססים על שני מחקרים חדשים בשלב 2. מחקר CheckMate-275 מצא כי Nivolumab (אופדיבו) הינו טיפול יעיל בחולים עם סרטן שלפוחית שתן, שהתקדמו למרות טיפול כימותרפי קו-ראשון המבוסס-פלטינום. מחקר KEYNOTE-052 הוכיח כי Pembrolizumab (קיטרודה) הינו טיפול יעיל כקו-ראשון בחולים שאינם מתאימים לטיפול ב-Cisplatin עם ממאירות או מתקדמת מקומית או גרורתית של שלפוחית השתן.

חברות התרופות צפויות להעביר את נתוני המחקרים הללו לרשויות לצורך קבלת אישור לטיפול בסרטן שלפוחית שתן כהתוויה חדשה לתכשירים אלו, שכבר מאושרים לשימוש כנגד מלנומה וסרטן ריאות.

הטיפול האימונותרפי הראשון לסרטן שלפוחית השתן, Atezolizumab אושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי מוקדם יותר השנה. ההחלטה התבססה על ממצאי מחקר IMvigor 210 לטיפול בחולים עם מחלה מתקדמת-מקומית או גרורתית, שהתקדמה במהלך או לאחר טיפול כימותרפי המבוסס-פלטינום או בתוך 12 חודשים מטיפול ניאו-אדג’וונטי או אדג’וונטי מבוסס-פלטינום.

מומחים בתחום מציינים כי נראה כי כל חברה משלימה מחקר בשלב 2 עם התכשיר האימונותרפי שלה לקבלת אישור התוויה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. מהנתונים הזמינים עולה כי טיפול אימונותרפי יעיל במקרים של סרטן שלפוחית שתן ככל הנראה פעיל יותר מכימותרפיה, לפחות בכללותו. כל העדויות מצביעות על כך שטיפול אימונותרפי חשוב במקרים אלו, אך עדיין חשוב לזהות את החולים הצפויים לתועלת הרבה ביותר מהטיפול, מאחר וחלק מהחולים צפויים לתועלת רבה לטיפול כימותרפי.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה