המטו-אונקו ילדים

דחיית הזנה פראנטרלית עשויה לשפר תוצאות בילדים ביחידות טיפול נמרץ הסובלים מתת-תזונה (JAMA Netw Open)

בילדים בתת-תזונה המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ בילדים תועדו תוצאות טובות יותר כאשר הזנה פראנטרלית נדחתה בשבוע אחד, בהשוואה לתוצאות בעקבות התחלת הזנה פראנטרלית תוך 24 שעות, כך עולה מתת-ניתוח של נתוני מחקר PEPaNIC, שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מטרת החוקרים הייתה להעריך את תוצאות דחיית הזנה פראנטרלית בשבוע אחד בילדים בתת-תזונה. הם עשו זאת על-בסיס נתוני מחקר Pediatric Early vs Late Parenteral Nutrition in Intensive Care Unit, שכלל 1,440 ילדים, תוך התמקדות בתת-קבוצה של ילדים ביחידות טיפול נמרץ, עם אבחנה של תת-תזונה בקלה לאשפוז.  המשתתפים במחקר חולקו באקראי להתחלת הזנה פראנטרלית בתוך 24 שעות (הזנה מוקדמת) או לאחר שבוע אחד (הזנה מאוחרת), כאשר הזנה אנטרלית לא הייתה מספקת.

תוצאי הסיום העיקריים כללו זיהומים חדשים שנרכשו ביחידות טיפול נמרץ בילדים והזמן עד לשחרור בחיים מיחידות טיפול נמרץ.

החוקרים מדווחים כי תת-תזונה תועדה ב-289 מבין 1,440 ילדים (20.1%), מגיל יילוד במועד ועד גיל 17 שנים, כולל 150 מבין 717 הילדים (20.9%) בקבוצת הזנה מאוחרת ו-139 מבין 723 ילדים (19.2%) בקבוצת הזנה פראנטרלית מוקדמת.

ממוצע מדד סטיות התקן של המשקל עמד על 3.33- באלו בקבוצת הזנה פרנטאלית מאוחרת ועל 3.21- בקבוצ הזנה פרנטאלית מוקדמת. בהשוואה לילדים ביחידות טיפול נמרץ במצב תזונתי טוב, תת-תזונה בעת הקבלה לאשפוז לוותה בסיכוי נמוך יותר לשרוד עד לשחרור מיחידות טיפול נמרץ (יחס סיכון מתוקן של 0.86).

בקרב ילדים בתת-תזונה ביחידות טיפול נמרץ, הזנה פראנטרלית מאוחרת הפחיתה את הסיכון לזיהומים חדשים בהיקף של 11% (יחס סיכויים מתוקן של 0.39, p=0.01) וקיצרה את משך השהות ביחידת טיפול נמרץ בחציון של יומיים (יחס סיכון מתוקן של 1.37, p=0.01).

החוקרים לא זיהו הבדלים בין הקבוצות בתוצאות הבטיחות, כולל תמותה, היארעות היפוגליקמיה במהלך השבוע הראשון והידרדרות במשקל הגוף במהלך השהות ביחידת טיפול נמרץ.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בילדים בתת-תזונה, המאושפזים ביחידת טיפול נמרץ, דחיית הזנה פראנטרלית בשבוע אחד הייתה עדיפה קלינית על התחלת הזנה פראנטרלית מוקדמת.

JAMA Netw Open 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מזון אולטרה-מעובד עשוי להביא לעליה בסיכון לגלאוקומה (Nutrients)

    מזון אולטרה-מעובד עשוי להביא לעליה בסיכון לגלאוקומה (Nutrients)

    צריכה רבה של מזון אולטרה-מעובד, בפרט מתוקים, מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות גלאוקומה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Nutrients. מהנתונים עולה כי הקשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין הסיכון לגלאוקומה היה משמעותי בגברים ובמבוגרים בגיל מתקדם. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים קשרו בין מזון אולטרה-מעובד ובין סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, […]

  • חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התערבות לתמיכה תזונתית בפגים שנולדו לאחר 32 שבועות היריון לפני שבוע 36 להיריון ועד הזנה מלאה עם חלב אם הינה התערבות אפשרית, ללא השפעה על מרווח הזמן עד הזנה אנטרלית מלאה או על הרכב הגוף בגיל מתוקן של ארבעה חודשים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • צריכת מזון אולטרה-מעובד עלולה להביא לעליה בסיכון ארוך הטווח לתסמונת מעי רגיז (Clinical Gastroenterology and Hepatology)

    צריכת מזון אולטרה-מעובד עלולה להביא לעליה בסיכון ארוך הטווח לתסמונת מעי רגיז (Clinical Gastroenterology and Hepatology)

    צריכה רבה של מזון אולטרה-מעובד מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות תסמונת מעי רגיז (Irritable Bowel Syndrome), עם קשר מנה-תגובה משמעותי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. העלייה המקבילה בצריכת מזון אולטרה-מעובד ובשיעורי אבחנת תסמונת מעי רגיז בשנים האחרונות מהווה מקור לדאגה, אך אין עדויות אפידמיולוגיות אודות הקשר בין צריכת מזון […]

  • טיפול תרופתי קודם להשמנה מפחית את היקף הירידה במשקל תחת Semaglutide (מתוך Diabetes, Obesity, and Metabolism)

    טיפול תרופתי קודם להשמנה מפחית את היקף הירידה במשקל תחת Semaglutide (מתוך Diabetes, Obesity, and Metabolism)

    טיפול ב- Semaglutide (וויגובי) מוביל לירידה גדולה יותר במשקל במטופלים עם עודף-משקל או השמנת-יתר אשר לא קיבלו קודם לכן טיפול תרופתי כנגד השמנה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים להערכת Semaglutide, אגוניסט לקולטן ל-GLP-1, הדגימו השפעה הטרוגנית על משקל הגוף באלו עם עודף-משקל […]

  • ההשפעות של מאפיינים שונים על התוצאות ארוכת הטווח של טיפול בהידרוקורטיזון זמן קצר לאחר הלידה בפגים מונשמים (JAMA)

    ההשפעות של מאפיינים שונים על התוצאות ארוכת הטווח של טיפול בהידרוקורטיזון זמן קצר לאחר הלידה בפגים מונשמים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Disease in Childhood: Fetal and Neonatal Edition מדווחים חוקרים מהולנד ובלגיה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים שנולדו לפני שבוע 27 להיריון, טיפול סיסטמי בהידרוקורטיזון עשוי להביא לשיפור סיכויי ההישרדות או ליקוי נוירו-התפתחותי. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

  • מטבוליט בבשר אדום עשוי להביא לעליה בסיכון למחלת כליות (J Am Soc Nephrol)

    מטבוליט בבשר אדום עשוי להביא לעליה בסיכון למחלת כליות (J Am Soc Nephrol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Society of Nephrology עולה כי המטבוליט TMAO (או Trimethylamine N-Oxide) שמקורו בבשר אדום, מלווה בסיכון מוגבר להיארעות מחלת כליות כרונית והידרדרות מהירה יותר של התפקוד הכלייתי בבני אדם. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי TMAO הינו תוצר פירוק חיידקי במעי עקב מטבוליזם L-Carnitine, שמקורו בעיקר מבשר אדום, […]

  • צריכת קפה מלווה בסיכון מופחת להישנות סרטן מעי גס ורקטום ותמותה מכל-סיבה (Int J Cancer)

    צריכת קפה מלווה בסיכון מופחת להישנות סרטן מעי גס ורקטום ותמותה מכל-סיבה (Int J Cancer)

    במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cancer מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שתיית קפה עשויה להיות מלווה בסיכון מופחת להישנות סרטן מעי גס ורקטום ותמותה מכל-סיבה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת קפה נקשרה עם סיכון מופחת להתפתחות סרטן מעי גס ורקטום. עם זאת, לא ידוע אם צריכת קפה עשויה […]

  • יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים עם בקע מפשעתי, השלמת תיקון בקרע לאחר השחרור מיחידת טיפול נמרץ ביילודים הובילה לשיעור נמוך יותר של אירועים חריגים, בהשוואה לפרוצדורות שבוצעו לפני השחרור מבית החולים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה