כירורגיה של היד

ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

התוכנית למניעת פציעות (The Injury Prevention Program, או TIPP) הינה תכנית ביוזמת האקדמיה האמריקאי לרפואת ילדים משנת 1983 שנועדה לסייע לרופאי ילדים במניעת חבלות לא-מכוונות בילדים. מנתונים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי התוכנית הפחיתה ביעילות את היקף הפציעות בילדים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם. 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהתוכנית קיימת מזה כארבעה עשורים, אין מחקרים אקראיים להערכת היעילות של התערבות זו בהפחתת פציעות. ההתערבות בהובלת מתמחים ברפואת ילדים ובעזרת כלים ממוקדי-הורים כוללת עצות בטיחות בהתאם למצב ההתפתחותי וחלוקת מידע להורים אודות אמצעי בטיחות תואמים לגיל. התוכנית מתמקדת בהערכת בטיחות בנוגע לנפילות, תאונות דרכים, פצע ירי, טביעה, הרעלה, חנק וכוויות.

מדגם המחקר כלל 781 זוגות הורה-ילד, כאשר מרבית המשתתפים במחקר היו ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, היספאניות או שחורות לא-היספאניות.

החוקרים עקבו אחר פציעות לפי דיווח ההורים בכל ביקור בריאות הילד בין גיל חודשיים ועד גיל 24 חודשים, תוך תקנון למאפייני הבסיס של הילדים, ההורים ומאפייני משק הבית.

מהנתונים עולה כי תכנית TIPP הובילה לירידה משמעותית בדיווחי פציעות בילדות לאורך שנתיים עם יחסי סיכויים מתוקנים של 0.77 (רווח בר-סמך 95% של 0.66-0.91) לאחר 4 חודשים, 0.60 (רווח בר-סמך 95% של 0.44-0.82) לאחר 6 חודשים, 0.32 (רווח בר-סמך 95% של 0.16-0.62) לאחר 12 חודשים, 0.26 (רווח בר-סמך 95% של 0.12-0.53) לאחר 18 חודשים ו-0.27 (רווח בר-סמך 95% של 0.14-0.52) לאחר 24 חודשים.

ממאי המחקר מדגישים את הצורך במחקרים נוספים להערכת ההשפעה של TIPP על פציעות חמורות ולזהות גישות אופטימליות ליישום התוכנית בתנאים של עומס מטופלים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התוכנית למניעת פציעות בילדים הפחיתה משמעותית את שיעורי פציעות בילדים עד גיל שנתיים.

Pediatrics, April 1, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה