פנימית

חשיפה ל-Hydroxychloroquine במהלך הטרימסטר הראשון להיריון אינה מעלה את הסיכון למומים מולדים (Rheumatology)

טיפול ב- Hydroxychloroquine(פלקווניל) כנגד לופוס או דלקת מפרקים שגרונית במהלך הטרימסטר הראשון להיריון אינו מביא לעליה משמעותית בסיכון למומים מולדים מג’וריים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Rheumatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Hydroxychloroquine מומלץ לטיפול בנשים הרות עם מחלות ריאומטיות, כולל לופוס ודלקת מפרקים שגרונית. עם זאת, בשנת 020 פורסם מחקר גדול מארצות הברית שהראה כי הטיפול התרופתי בנשים הרות במהלך הטרימסטר הראשון מלווה בעליה קטנה אך מובהקת סטטיסטית בסיכון למומים מולדים מג’וריים. לאור זאת, הם ביקשו לבחון את הנושא על-בסיס נתונים ממאגר גדול משבדיה.

באמצעות נתונים ממאגר Swedish Medical Birth Register ו-Swedish National Patient Register, החוקרים השלימו מחקר עוקבה מבוסס-אוכלוסייה שכלל את כל מקרי לידות חי של עובר יחיד לאימהות עם לופוס או דלקת מפרקים שגרונית בין אוגוסט 2006 ועד דצמבר 2021. המחקר כלל 1,007 לידות של נשים עם לופוס, 452 מהן כללו חשיפה ל- Hydroxychloroquine, כמו גם 2,500 לידות של נשים עם דלקת מפרקים שגרונית, מנן 144 עם חשיפה ל- Hydroxychloroquine.

מהנתונים עולה כי לידות עם חשיפה ל- Hydroxychloroquine של נשים עם לופוס (סיכון יחסי של 1.29, רווח בר-סמך 95% של 0.65-2.56) ודלקת מפרקים שגרונית (סיכון יחסי של 1.32, רווח בר-סמך 95% של 0.56-3.13) לווה בעליה קלה, אך לא מובהקת סטטיסטית, בסיכון למומים מולדים מג’וריים. מהערכת כלל הנתונים יחדיו עלה כי Hydroxychloroquine אינו מלווה בעליה מובהקת סטטיסטית בסיכון למומים מולדים מג’וריים (סיכון יחסי של 1.3, רווח בר-סמך 95% של 0.76-2.23).

ממצאי המחקר מצביעים על הבטיחות העוברית של חשיפה ל- Hydroxychloroquine ותומכים בהמלצות הנוכחיות לפיהן ניתן להשתמש בתרופה בנשים הרות עם מחלות ריאומטיות, בפרט נשים עם לופוס, מאחר והסיכון האפשרי אינו עולה על היתרונות המוכחים של Hydroxychloroquine בזמן היריון.

Rheumatology, March 13, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה