אנדוקרינולוגיה ילדים

הנחיות מטעם האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים בנושא חזרה ללימודים (מתוך הנחיות ה-AAP)

עם פתיחת בתי הספר עולות שאלות רבות מצד בני משפחה, חברים ובני משפחה של מטופלים אודות הטיפול בילדים במסגרות. האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics) פרסם הנחיות בנושא פתיחת בתי ספר.

להלן עיקרי ההמלצות:

·       הכשרה על בתי הספר להדריך את אנשי הצוות בבית הספר וההורים כיצד להשלים בדיקות סקר לתסמיני COVID-19, כאשר באופן אידיאלי, יש לעשות זאת כל יום. יש להדריך את התלמידים אודות הקפדה על היגיינת ידיים, שימוש נכון במסכה ואף טכניקות שיעול ועיטוש.

·       כיסוי פנים האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים ממליץ על שימוש בכיסוי פנים בכלל הילדים מגיל שנתיים ומעלה, עם הקפדה על השימוש במסכה במהלך כל היום בבית הספר ולא רק בשטחים ציבוריים. יוצאי דופן הם מקרים בהם ילדים הסובלים ממצבים המקשים עליהם ללבוש את המסכה. אעפ”י שמסכה כירורגית עשויה להיות יעילה יותר ממסכות בד, האחרונות זמינות יותר לשימוש וניתנות לכביסה ושימוש חוזר.

·       ציוד מיגון אישי יש להקפיד על זמינות לציוד מיגון אישי של כלל אנשי הצוות הרפואי, בעיקר האחיות.

·       שינויים במבנה ההנחיות מציעות להגביל נקודות כניסה ושינוי זמני הגעה ופיזור לקבוצות תלמידים במטרה לצמצם עומס ביציאה. הצעות נוספות כוללות חלוקת פרוזדורים חד-סטריים, אכילת ארוחת צהריים בכיתות, ניקוי תדיר יותר של ציוד במגרשי המשחקים, ריחוק פיזי של שולחנות, המורים ולא התלמידים יחליפו כיתות, הקפדה על לימוד תלמידים בקבוצות קטנות עם מספר מורים מוגבל.

·       חשיבות הגיל ישנם הבדלים משמעותיים בין ההנחיות בהתאם לגיל הילדים, תוך חלוקה לאלו לפני גיל בית הספר (קשה לשמור על מרחק בין הילדים לכן חשוב להקפיד על כל אמצעי ההגנה האחרים), תלמידים בבית ספר יסודי (יש להקפיד על כל ההמלצות למניעת הדבקה) ואלו בחטיבת ביניים או תיכונים (ריחוק חברתי צפוי להיות היעיל ביותר בהפחתת הסיכון להדבקה, ניתן להתאים את לוחות הזמנים של התלמידים ומועדי תחילת וסיום הלימודים).

ישנם מספר משאבים זמינים לרופאים, בני משפחה ובתי ספר העשויים לסייע בתהליכים אלו.

מתוך הנחיות ה-AAP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה