כשליש מהילדים עם אפילפסיה עמידים לטיפול תרופתי (Pediatrics)

שלושה מבין עשרה ילדים עם אפילפסיה סובלים ממחלה עמידה לטיפול תרופתי, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Pediatrics. עוד מדווחים החוקרים כי בילדים בהם זוהתה הסיבה לאפילפסיה קיים סיכון גבוה יותר למחלה עמידה לטיפול תרופתי.

החוקרים מסבירים כי עמידות לטיפול תרופתי הוגדרה בנוכחות כישלון לפחות שתי תרופות, כטיפול יחיד או משולב. לצורך המחקר הנוכחי, הם בחנו את הנתונים ממחקר Norwegian Mother and Child Cohort Study אודות 600 ילדים עם אפילפסיה, בגילאי 3-13 שנים, אשר היו במעקב לאורך לפחות שנה אחת לאחר האבחנה.

החוקרים מדווחים כי 30% מהמשתתפים היו עמידים לטיפול תרופתי, 59% לא סבלו מפרכוסים לאורך לפחות שנה אחת וב-12% תוארו תוצאות בטווח הביניים.

בשליש מהחולים זוהה הגורם לאפילפסיה, לדוגמא, אתיולוגיה מבנית או גנטית. בחולים אלו תועד סיכון של 48% למחלה עמידה לטיפול תרופתי, אל מול סיכוי של 21% בקרב אלו עם אפילפסיה שסיבתה אינה ידועה.

החוקרים כותבים כי הם התאכזבו במידה מסוימת לגלות כי ב-3 מבין 10 ילדים לא הצליחו לאזן את המחלה, למרות אבחנה וטיפול הולמים. הם מוסיפים כי חשוב להפנות ילדים אלו למרכזי מומחים בהם אפשרויות טיפול אחרות.

Pediatrics 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה