בריאות הציבור-קידום בריאות

הערכת הפרוגנוזה של ילדים המאושפזים עם COVID-19 בדרגה חמורה (JAMA Pediatrics)

מסדרת מקרים מצפון אמריקה של ילדים עם COVID-19 עולה כי המהלך הקליני בילדים לרוב פחות חמור ותוצאות האשפוז טובות יותר בילדים שפיתחו מחלה חמורה, בהשוואה למבוגרים עם מחלה חמורה. ממצאי הסדרה פורסמו במאמר בכתב העת JAMA Pediatrics.

החוקרים תיארו את המאפיינים והמהלך הקליני של 48 ילדים (גיל ממוצע של 13 שנים, 52% בנים) עם COVID-19 אשר אושפזו ליחידות טיפול נמרץ בילדים בארצות הברית בתקופה שבין 14 במרץ ועד 3 באפריל, עם המשך מעקב עד 10 באפריל. חציון משך השהות ביחידות טיפול נמרץ בילדים עמד על 5 ימים ומשך האשפוז בבית החולים עמד על 7 ימים. מרבית הילדים סבלו ממחלות רקע, כפי שדווח גם במבוגרים; 73% התייצגו עם תסמינים נשימתיים ו-38% נדרשו להנשמה מכאנית.

בקבוצת הילדים לא תועדו תסמינים הדומים לתסמונת דמוית הלם טוקסי, אשר תועדה בחלק מהילדים בניו-יורק ומקומות אחרים.

מרבית הילדים בסדרה הנוכחית קיבלו לפחות טיפול אחד במטרה להשפיע על מהלך הזיהום, כאשר הטיפול הנפוץ ביותר כלל מתן Hydroxychloroquine, לבד או בשילוב עם תכשירים נוספים, כולל Azithromycin, Remdesivir ו-Tocilizumab.

בתום המעקב, 15 ילדים (31%) נותרו באשפוז, 3 ילדים נותרו תחת תמיכה נשימתית ואחד היה מחובר ל-ECMO. שני ילדים הלכו לעולמם עם שיעורי תמותה של 4%.

החוקרים מציינים כי נטל התחלואה עקב COVID-19 בילדים נותר יחסית נמוך, בהשוואה לשפעת עונתית. על-פי ה-CDC, נכון ל-8 במאי השנה, 9 ילדים בגילאי 14 ומטה הלכו לעולמם עקב COVID-19, בעוד שמספר מקרי התמותה עקב שפעת בקבוצת גיל זו עמד על 169 בעונת 2019-2020 .

ממצאים מוקדמים אלו מספקים פלטפורמה חשובה להשלמת מחקרים גדולים ונרחבים יותר בילדים עם COVID-19.

JAMA Pediatrics, online May 11, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה