אורולוגיה

עדיפות להתערבות ניתוחית כטיפול ראשוני במקרים של RCC גרורתי (J Urol)

כליות שתן

בחולים עם ממאירות גרורתית ולא-מטופלת מסוג RCC (Renal Cell Carcinoma) תועדה הישרדות טובה יותר משמעותית עם ניתוח במקום טיפול ייעודי כטיפול ראשוני, כך עולה מניתוח רטרוספקטיבי שפורסם בכתב העת Journal of Urology.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את ההישרדות הכוללת של חולים עם RCC גרורתי לאחר ניתוח כריתת כליה ראשוני, עם או בלי טיפול ייעודי, בהשוואה לטיפול ראשוני ייעודי, עם או בלי ניתוח כריתת כליה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הרשומות של מקרים במאגר National Cancer Database עם RCC גרורתי בין 2006-2013 והשלימו טיפול שכלל כריתת כליה ו/או טיפול ייעודי.

מבין 15,068 חולים שנכללו במחקר, 6,731 חולים השלימו תחילה ניתוח כריתת כליה ו-8,337 חולים קיבלו תחילה טיפול ייעודי. שישה חודשים לאחר כריתת הכליה, 48% מהחולים קיבלו טיפול ייעודי, מהם 15.3% הלכו לעולמם לאחר הניתוח הראשוני עוד לפני קבלת טיפול ייעודי. שישה חודשים לאחר הטיפול הייעודי הראשוני, 4.7% מהחולים השלימו ניתוח כריתת כליה, מהם 44.9% הלכו לעולמם לאחר טיפול ייעודי ראשוני לפני ניתוח כריתת כליה.

בחולים שנותחו תחילה (יחס סיכויים של 2.02) ובאלו שנותחו לאחר טיפול ייעודי ראשוני (יחס סיכון של 2.6) תועד סיכוי גבוה יותר להשלמת הניתוח במרכז רפואי אוניברסיטאי, לעומת מרכז קהילתי. מניתוח הנתונים עלה כי ניתוח תחילה של חולים עם RCC גרורתי לווה בשיפור ההישרדות הכוללת, בהשוואה לחולים שקיבלו תחילה טיפול ייעודי (יחס סיכון של 0.61, p<0.001).

לאור הסיכוי הגבוה ביותר לקבלת טיפול משולב והתועלת ההישרדותית הנלווית, ממצאים אלו תומכים בניתוח כריתת כליה כגישת הטיפול הראשונית בחולים עם RCC גרורתי, שהם מועמדים מתאימים להתערבות ניתוחית. הם קוראים לנקוט מאמצים נוספים לביסוס גישת הטיפול האופטימאלית בחולים אלו.

J Urol 2018; 200: 528-534

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה