Atrial Fibrillation

סיקור מושב הלווין מהכנס ה-57 של האיגוד הקרדיולוגי בנושא פרפור פרוזדורים

במושב הלווין בכנס השנתי ה-57 של האיגוד הקרדיולוגי בנושא פרפור פרוזדורים בהנחיית יו”ר פרופ’ ויסקין (מימין) ופרופ’ גליקסון (משמאל) השתתפו שלושה מרצים: פרופ’ עמוס כץ, ד”ר דויד לוריא, ופרופ’ דויד חסדאי.

פרופ’ עמוס כץ התמקד בהרצאתו בשאלה הכמעט נצחית : Rate Control מול Rhtym Control . כדי לחדד את השאלות, הציג פרופ’ כץ מס’ מקרים שאותם העלה לדיון אינטרקטיבי עם הקהל. בסיקור המוצג באתר האיגוד תוכלו לצפות גם בהתפלגות תשובות הקהל לשאלות שנשאלו במהלך הדיון המרתק.

כץ מסביר שלמרות שהמחקרים השונים לא הראו עדיפות לאחת מהגישות, הוא סבור ששמירה על קצב סינוס הוא יעד חשוב ומוצדק, בעיקר לאלו שאינם יכולים לסבול את הפרפור. הבעיות הידועות הן תופעות הלוואי של הגישה האנטיאריתמית, ולמעשה נראה שיש הסכמה כי אם תמצא תרופה אנטיאריתמית טובה וללא תופעות לוואי – אז יש בהחלט מקום לשקול גישה זו. וכפי הנראה,  ה-Dronedarone (מולטק) אכן יכולה להתאים להגדרה זו, כמו שגם סברו מרבית המשתתפים בהרצאה שהצביעו לגבי המשך הטיפול בגברת מהמקרה הראשון….

בהמשך סקר כץ את תכונותיה ויתרונותיה של מולטק בהשוואה לאמיודרון, תוך מתן דגש לכך שתופעות הלוואי המדאיגות הידועות באמיודרון כמעט ואינן קיימות במולטק.

לאחר מכן הציג כץ את התובנות העולות ממחקר ה-ATHENA שהשווה מולטק לפלצבו, ושבו נצפתה במטופלי המולטק ירידה משמעותית ומובהקת באירועי פרפור, אירועים קרדיווסקולרים (כולל מוות קרדיווסקולרי) , שבץ ואישפוזים. עם זאת מחקר האנדרומדה הראה שחולי אי ספיקת לב בדרגה גבוהה אינם מתאימים לטיפול במולטק ולכן חולים אלה אינם בהתוויה.

בסה”כ , מסביר כץ, המולטק היא תרופה פחות פוטנטית מאמיודרון (שיעור חזרות פרפור גדול יותר) אך מאידך הרבה פחות תופעות לוואי קרדיוסקולריות ונוירולוגיות. בעקבות תכונות אלה התרופה גם נכנסה לסל, עבור חולים שאינם סבילים לאמיודרון. גם בהנחיות של מרבית האיגודים בעולם המולטק נכנסה לכל הטיפולים, כולל קו ראשון, למעט בחולי אי ספיקת לב חמורה.

לסיום הסביר פרופ’ כץ את שיטת העברת החולים מאמיודרון למולטק (הפסקה של יומיים במרבית החולים), והציג מקרה מעניין נוסף שבהחלט מומלץ לצפות בו…

לכניסה להרצאה המלאה של פרופ’ כץ – נא להקליק כאן

ד”ר דויד לוריא הציג את הגישה הלא תרופתית, תוך שהוא מתפעל מכך שהצגה זו מתבצעת במושב חסות של חברה המחדירה תרופה אנטי-אריתמית חדשה …

להרצאתו של ד”ר לוריא – נא להקליק כאן

פרופ’ דויד חסדאי עסק בסוגייה של חולים עם אוטם שריר הלב הסובלים מפרפור פרוזדורים. הפוקוס בהרצאה זו היה הטיפול נוגד הקרישה ונוגד הטסיות בחולים אלה.  ההצגה התבצעה באמצעות הצגת מקרה ודיון אינטרקטיבי. מעניין ומומלץ לצפייה.

לכניסה להרצאתו של פרופ’ חסדאי – נא להקליק כאן

לכניסה לסיקור המושב – צוות רפואי בלבד, נא להקליק כאן

מושב הלווין והסיקור – בחסות סאנופי-אוונטיס ישראל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה