Medical Management

ההסתדרות הרפואית הגישה עתירה לבג”צ בדרישה לבטל את השינויים בחוק “עוזרי רופא” (THE MARKER)

STRIKE DOCTOR

ההסתדרות הרפואית הגישה אתמול (יום א’) עתירה לבג”צ בדרישה לבטל את השינויים שהוגשו לחוק עוזרי הרופא על ידי ועדת הבריאות, להעלות מחדש להצבעה במליאה את הנוסח שאושר בוועדה, או להורות על דיון מחודש בועדה-וזאת בעקבות טענות על פגיעה בציבור תוך “שימוש בוטה, נקמני… שעשתה ועדת הבריאות של הכנסת… כדי להדיר את ההסתדרות הרפואית ולפגוע במעמדה משיקולים זרים… (וב)שימוש לרעה בסמכות שילטונית משיקולים… של נקמה וענישה”‘ כך בעתירה. בכתבה ב” THE MARKER” כותבת רוני לינדר כי העתירה מוגשת בעקבות אירועי ה-20 ביולי השנה, כאשר בעקבות שביתת אזהרה של שעתיים שקיימה הר”י, נגד ביטול עילת הסבירות, קיבל יו”ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח”כ אוריאל בוסו מש”ס, כמה החלטות לדבריהם שכללו מידור וענישת ההסתדרות הרפואית. בעקבות שביתת האזהרה כינס בוסו את וועדת הבריאות בהתרעה של יום, ובמהלכה הוביל שינוי של שלושה סעיפים מהותיים בחוק להסדרת מקצוע עוזר רופא, הן בשם המקצוע (מעוזר לעמית), הן בדרכי ההכשרה המקצועית של המקצוע (בהסתמכות אפשרית על גוף אחר שיכיר בו, ללא פירוט) ובמינוי נציג אקדמיה במקום נציג הר”י לוועדה המייעצת.  בהסתדרות הרפואית טוענים שהסיבה לכינוס הועדה היתה פגיעה במעמדה של הר”י; בהודעה לעיתונות שפירסם בוסו נכתב כי “ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח”כ אוריאל בוסו הטילה סנקציות נגד הר”י והצביעה על שינויים נגדה בועדה… המטופלים לא בני ערובה של המשחקים הפוליטיים שלכם”.

 

תגובת פורום יושבי/ות ראש איגודים, חברות וחוגים להצעת חוק מקצוע “עמית רופא” (09/08/2023)

הר”י מובילה צעדת מחאה לירושלים הבוקר תחת הקריאה “מרפאים את העם”; תמיכה רחבה של רופאים/ות וארגוני חולים (23/07/2023)

ההסתדרות הרפואית תשבית את מערכת הבריאות ביום רביעי (19.07.2023) בבוקר לשעתיים, במחאה נגד קידום ביטול עילת הסבירות (18/07/2023)

אושרו בועדת הבריאות של הכנסת: הסדרת המקצוע פרמדיק/ית לקריאה ראשונה, ועוזר/ת רופא/ה ודימות רפואית לקריאה שניה ושלישית (18/07/2023)

לפי הכתבה, בעתירה נכתב כי הנוסח הסופי אושר ב-13 ליולי, וכלל את השם “עוזר רופא”, את השתתפותה של ההסתדרות הרפואית בועדה המייעצת ובאחריות להכשרה של ע’ רופא קיימים, אם כי בוסו שמר לעצמו את הזכות לבצע שינויים לשם תיקונים טכניים. כשבוע לאחר מכן, סביב אישור עילת הסבירות וכניסת ההסתדרות הרפואית למחאה (והכרזה על שביתת אזהרה) הכריז בוסו כי יתקיים דיון נוסף למחרת. מבין 12 חברי וועדת הבריאות השתתפו בדיון רק 3 חברים- בוסו, חבר הועדה משה רוט מיהדות התורה, וחברת הכנסת אתי עטייה מהליכוד. בדיון לא השתתפו חברי אופוזיציה או חברי הר”י, כנראה בשל ההתראה הקצרה. לינדר כותבת כי היועצת המשפטית של הועדה, נעה בן שבת, התריעה כנגד השימוש בשם “עמית רופא” וטענה כי הוא עלול להטעות את הציבור, אך ללא הועיל. בעתירה נחשף גם כי בהקלטת הישיבה לא נכללו דברי הפתיחה של בוסו בו והא קושר בין ההשבתה והעיצומים של הר”י לבין הסנקציה של הדרה מהליך מקצועי, על אף שדברים אלה מופיעים בפרוטוקול הועדה הכתוב.

לכתבתה של רוני לינדר ב-THE MARKER

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה