Medical Management

משרד הבריאות מגדיר בנוהל חדש כיצד, והיכן, יטופלו רפואית מחבלים שנעצרו בזמן הלחימה

WAR רופא במלחמה PHYSICAN DOCTOR WAR
משרד הבריאות פרסם נוהל חדש, עליו חתומה ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הקובע כיצד יש לטפל בעצורים החשודים כמחבלים - לוחמים בלתי חוקיים, לפי שפת המסמך, בעת טיפול רפואי בישראל. 

הטיפול הרפואי יעשה במתקן רפואי יעודי בשדה תימן, הפועל “כבית חולים שדה”. המתקן עצמו יאויש על ידי רופאים בכירים וצוותים רפואיים המגויסים בצו 8, ויוכלו להתבצע בו ניתוחים כירורגים בינוניים, גם בהרדמה כללית, והוא ערוך למתן דם.

ההחלטה על הנוהל החדש באה על רקע המלחמה, לאחר דיון משפטי בין משרדי, כחלופה לטיפול במתקני רפואה אזרחיים, וזאת לאחר התנגדות שהתעוררה בבתי החולים השונים לאחר שהועברו אליהם מחבלים לטיפול רפואי.  בנוהל החדש מוגדרות הסיטואציות בהן ניתן בכל זאת להעביר את ה”לוחמים הבלתי חוקיים” (לב”חים) לטיפול בבתי חולים בישראל, וזאת במקרה שקיימת סכנה לחייו של הלב”ח, או אם יקבע על ידי רופא שתגרם לו נכות חמורה בלתי הפיכה. בכל אופן, העברה לבית החולים תעשה בתיאום עם משרד הבריאות ומנהלי בית החולים, ועם ליווי בטחוני מתאים.

כחלק מההנחיות החדשות, הרופאים המטפלים יחתמו על גליון השחרור בתחום ההתמחות שלהם בלבד ולא בשמם, וכך גם יציגו את עצמם למחבלים שבטיפולם; המטופלים יוותרו אזוקים ובעינים מכוסות בזמן הטיפול, אך אופן האחזקה יובא לדיון אם ימליץ המטפל כי הצורך הרפואי מנחה אחרת; במקרה של אי הסכמה בין הצוות הרפואי לצוות הכליאה, יתקיים דיון משותף להכרעה, במידת הצורך עם גורם בכיר יותר. הלב”חים רשאים להתנגד לטיפול רפואי; אם מדובר במצב חירום, אזי המסמך מגדיר כיצד לערוך היוועצות אתית לגבי מתן או המנעות מטיפול.

 

לקריאת הנוהל המלא (לפתיחה בחלון חדש):

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה