Thyroid Disorders

מתן תוך-ניתוחי של Esketamine מפחית כאב סביב ניתוחי כריתת בלוטת תריס (Br J Clin Pharmacol)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Clinical Pharmacology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מתן תוך-ניתוחי של Esketamine עשוי להפחית את צריכת Sufentanil סביב הניתוח וכאב לאחר-ניתוח, לא עליה בתופעות לוואי פסיכיאטריות בחולים העוברים ניתוח כריתת בלוטת תריס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ניתוח כריתת בלוטת תריס מלווה לעיתים קרובות בכאב משמעותי לאחר-ניתוח. Esketamine הוכח כטיפול יעיל להקלה על כאב במצבים שונים. השערת המחקר הייתה כי מתן תוך-ניתוחי של Esketamine תפחית צריכת אופיואידים סביב התערבות ניתוחית ותקל על כאב לאחר-ניתוח בחולים העוברים כריתת בלוטת תריס.

מדגם המחקר כלל 60 חולים שעברו כריתת בלוטת תריס וחולקו באקראי לשתי קבוצות. חולים בזרוע הטיפול ב- Esketamine קיבלו בולוס של התרופה (0.5 מ”ג/ק”ג) דרך הוריד, אשר ניתן לפני ביצוע החתך, לאחריו עירוי רציף של 0.24 מ”ג/ק”ג/שעה עד התחלת סגירת הפצע. חולים בזרוע הפלסבו קיבלו סליין. התוצא העיקרי היה צריכת Sufentanil סביב ניתוח. עוד בחנו החוקרים את הכאב לאחר-ניתוח, איכות שינה ותופעות לוואי במהלך 24 השעות הראשונות לאחר-ניתוח.

בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Esketamine תועדה צריכה נמוכה משמעותית של Sufentanil, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (24.6 מק”ג לעומת 33.7 מק”ג; p<0.001). מדדי כאב לאחר-ניתוח היו נמוכים יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Esketamine, בהשוואה לזרוע הפלסבו במהלך 24 השעות הראשונות לאחר הניתוח (p<0.05).

בקרב מטופלים ב- Esketamine תועדו מדדי איכות שינה גבוהים יותר, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו במהלך ליל הניתוח.

לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בתופעות הלוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פיתוח משטרי טיפול משולבים לשיכוך כאבים, כולל Esketamine, עשוי לסייע באיזון כאב במהלך ניתוחי כריתת בלוטת תריס.

Br J Clin Pharmacol, March 26, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה