Urinary Tract Infections

האם מיץ חמוציות אכן עוזר למנוע דלקות חוזרות בדרכי שתן? (מתוך Clin Infect Dis)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר 2011 של Clinical Infectious Diseases עולה כי שתיית מיץ חמוציות אינה עוזרת למנוע דלקות חוזרות בדרכי השתן בנשים.

לאור מספר מחקרים קודמים אשר הדגימו כי חמוציות עשויות להוריד את השכיחות של דלקות חוזרות בדרכי השתן בנשים, בוצע מחקר זה – מחקר כפול סמיות, אקראי, מבוקר על ידי פלצבו. במחקר השתתפו 319 נשים צעירות (גיל ממוצע 21) אשר התייצגו עם דלקת חריפה בדרכי השתן. החוקרים עקבו אחר נשים אלה עד להופעת דלקת חוזרת או למשך 6 חודשים הראשון בין השניים. במהלך תקופה זו כמחצית מהנשים שתו 2 כוסות ביום של מיץ חמוציות, ואילו המחצית השניה שתו 2 כוסות ביום של מיץ ביקורת. החוקרים בדקו תרביות שתן ומשטחים וגינליים ורקטליים של הנשים בתחילת המחקר, לאחר 3 חודשים, ולאחר 6 חודשים.

השיעור הכולל של חזרת הדלקת היה 16.9% (CI 95%, 12.8-21.0%), לעומת 30% כפי שצפו החוקרים. בנשים ששתו מיץ חמוציות שיעור הדלקת החוזרת היה מעט גבוה מזה של קבוצת הפלצבו (20.0% מול 14.0%). לא נמצא הבדל בין שתי הקבוצות מבחינת תסמיני הדלקת.

לסיכום, לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בחזרת דלקת בדרכי השתן בין קבוצת הנשים ששתו 2 כוסות מיץ חמוציות ביום לבין קבוצת הנשים ששתו 2 כוסות מיץ ביקורת ביום. ההארעות הכוללת של דלקות חוזרות הייתה נמוכה מזו שצפו החוקרים.

החוקרים ציינו מספר מגבלות אפשריות של מחקר זה:

1. יתכן ובמיץ הביקורת היה מרכיב פעיל שקיים גם במיץ חמוציות, אשר עוזר למנוע דלקות בדרכי שתן, כגון חומצה אסקורבית.

2. יתכן ועצם המודעות לשתיה וצריכת כמות גדולה יותר של נוזלים ביום הביאה להורדת ההארעות של דלקת חוזרת בדרכי השתן.

Clin Infect Dis. 2011;52:23-30

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה