כירורגיה לב חזה

רה-וסקולריזציה מכנית מיידית עשויה להועיל למטופלים עם אוטם בשריר הלב ועליה במקטע ST

 

רה-וסקולריזציה (revascularization) מכנית מיידית מפחיתה את הסיכון למוות במטופלים עם אוטם בשריר הלב ועליה חריפה של מקטע ST שאינם מועמדים לטיפול תרומבוליטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש המתפרסם בגיליון ה-8 באוקטובר של JAMA.

אין המלצות חד-משמעיות לטיפול בקבוצה זו של מטופלים, מציינים החוקרים. לא ברור האם, ובאיזו מידה, רה-פרפוזיה בעזרת צנתור או ניתוח מעקפים מפחיתה את שיעורי התמותה בבית-החולים באוכלוסיה זו, הם מוסיפים.

על מנת לבחון שאלה זו, ניתחו החוקרים מידע ממאגר נתונים גדול שריכז מידע על מטופלים שאושפזו בשל אוטם חריף בשריר הלב. אוכלוסיית המחקר כללה קרוב ל-20,000 מטופלים עם אבחנה של אוטם ועליית מקטע ST וקונטרה-אינדיקציות לתרומבוליטיקה.

החוקרים מדווחים ששיעור ניכר של מטופלים, 25.9%, מתו בבית החולים. הם גם מצאו שרק 23.6% מאוכלוסיית המחקר עברה רה-ווסקולריזציה מכנית מיידית.

בניתוח הנתונים, תוך תיקון לגורמי הטייה אפשריים, שיעור התמותה בקרב הקבוצה שעברה רה-וסקולריזציה היה 10.9% בהשוואה ל-20.1% בקבוצת מטופלים מתאימה שלא קיבלה טיפול זה, מדווחים החוקרים.

בראיון לרויטרס אומרת ראש צוות המחקר שהמסר ממחקר זה הוא כי ניתן להפחית את הסיכון לתמותה במטופלים עם עליה במקטע ST וקונטרה-אינדיקציה לתרומבוליטיקה, בעזרת טיפול בצנתור או ניתוח מעקפים תוך 12 שעות מתחילת הסימפטומים. 

היא מעודדת את הרופאים ליידע את המטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לאוטם חריף בשריר הלב בנוגע לאפשרויות הטיפול כאשר לא ניתן לטפל בתרומבוליטיקה, ולהעביר מטופלים כאלו למרכזים המסוגלים לבצע טיפול רה-ווסקולריזציה מיידי.

JAMA 2003;290:1891-1898

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה