משפחה

האם טיפול ב- OSELTAMIVIR יעיל במניעת שפעת בקרב אנשים בריאים לא מחוסנים ?

החיסון השנתי לשפעת היינו האמצעי העיקרי במניעת המחלה, אולם כאשר חלה נדידת (drift) אנטיגנים משמעותית במעטפת הוירוס המצוי באותה שנה, לאחר הרכבת החיסון, התפרצויות גדולות יכולות להתרחש. במקרים אלו תרופות אנטי וירליות יכולות לשמש כמרכיב מרכזי במניעת התפשטות המחלה לציבורים רחבים. לתרופות שהיו בשימוש לצורך זה קרי: אמנטדין ורימנטדין מגבלות חמורות (ראה לעייל ) המונעות את השימוש בהם. לעומתם משפחת התרופות החדשה מעכבי הנוירואמינידז בוירוס השפעת נראת כפיתרון לבעיה זו. מאמר זה בא לבחון את היעילות של OSELTAMIVIR -Tamiflu במניעת התפשטות מחלת השפעת בקרב קהלים בריאים לא מחוסנים.
נבחרו באופן אקראי 1559 נבדקים בגילאים 18-65 שלא חוסנו כנגד השפעת. הנבדקים חולקו לשלוש קבוצות טיפוליות במהלך שיא עונת השפעת:
75 מ"ג טאמיפלו פעם ביום לשישה שבועות
75 מ"ג טאמיפלו פעמיים ביום למשך שישה שבועות
אינבו למשך שישה שבועות
נקודת הקצה הייתה איבחון מעבדתי של שפעת אצל הניבדקים שלקו בחום בשילוב עם תסמין נשימתי אחד לפחות בשילוב עם תסמין מערכתי אחד לפחות.
תוצאות המחקר הדגימו הפחתה של 74% בהיתפתחות מחלת השפעת אצל הזרועות הטיפוליות בהשוואה לזרוע האינבו (1.2% מחלה לעומת 4.8% מחלה בהתאמה P<0.001 ) . הטיפול נסבל היטב אך היה מלווה בעליה בשכיחות התלונות הגסטרואינטסטינליות בקרב המטופלים בתרופה.
מחברי המאמר מסכמים בקביעה כי הטיפול ב OSELTAMIVIR -Tamiflu למשך שישה שבועות יעיל במניעת מחלת השפעת בקרב קהל זה.

למאמר המלא

למאמר המערכת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה