משפחה

האם מישלב של סינגולאיר ולוראסטין עדיף על סינגולאיר בלבד כטיפול באסטמה כרונית? ARC INT MED

אסטמה מהוה בעיה בריאותית ממדרגה ראשונה בהיותה בעלת הארעות של 5%-7% מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם. לויקוטריאנים הנם מתווכים חשובים בהתקף האסתמה, משוחררים על ידי אוזנופילים ותאי מסט ומהווים חלק ממחוללי התכווצות הסמפונות, הפרשת הריר והגדלת חדירות כלי הדם במחלת האסטמה. סינגולאיר (מונטלוקסט סודיום) הינו אנטגוניסט לקולטן של לויקוטריאן D4 אשר הוכח במחקרים קודמים כיעיל בטיפול במקרי אסטמה כרונית. לורסטין (לורטאדין) הינו אנטגוניסט לקולטן H1 של היסטאמין אשר מעבר לתכונות האנטי אלרגיות שלו הוכח בנסיונות מעבדה כי הינו מעקב יצור לויקוטריאן C4 וכן הוכח כמעקב שיחרור היסטמין ומפחית כמות האוזנופילים בדם וברוק ומהווה מגן כנגד התכווצות הסימפונות תלוית היסטמין בחולי אסטמה. בנוסף מתן משותף של תרופות אלו היה יותר אפקטיבי מאשר מתן כל תרופה בנפרד בטיפול באסטמה כרונית.

על רקע ממצאים אלו בא מחקר זה לברר מבחינה קלינית האם השילוב של לוראסטין וסינגולר עדיפים על טיפול בסינגולאר לבד כטיפול באסטמה כרונית.

נכנסו למחקר 136 חולים, גיל ממוצע של 34 שנים מ- 19 מרכזים רפואיים בארה"ב במהלך דצמבר 1996 . משך האסטמה הממוצע היה 18 שנים ו FEV1 היה 67% מהחזוי.
המחקר היה אקראי כפול סמיות 2X2 CROSSOVER ונמשך 10 שבועות. לאחר שבועיים של טיפול באינבו החולים חולקו לשתי קבוצות אחת טופלה בסינגולר 10 מ"ג בשילוב עם לורסטין 20 מ"ג והשניה סינגולר 10 מ"ג בלבד למשך שבועיים, לאחריהן שבועיים שימוש באינבו ולאחריהן התחלפו הקבוצות בטיפול התרופתי למשך שבועיים שבעקבותיהם שבועיים נוספים של אינבו.

ממצאים

נמצא כי המשלב של סינגולאר ולוראסטין שיפר באופן משמעותי את FEV1 לעומת סינגולאר לבד. גם כמות השימוש הממוצע של בתה אגוניסטים,דרוג הסימפטומים היומיים והליליים וההערכה הכללית של מצב החולים השתפר באופן מובהק תחת השילוב של שתי התרופות.
מחבר המאמר REICIN A וחבריו מסכמים כי השילוב של סינגולאר ולורסטין הנו יעיל לחולים אסטמטיים שלא נשלטים היטב על ידי סינגולר לבד וכי יתכן והשילוב הנ"ל יעיל גם בריניטיס אלרגית עובדה המבטאת אפשרות טיפולית חדשה למחלת דרכי הנשימה העליונות והתחתונות אולם מחקרים נוספים צריכים לבסס ממצאים אלו בעתיד.

ARC INT MED

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה