משפחה

פגים עם רמות נמוכות של אימונוגלובולינים מסוג G נמצאים בסיכון גבוה לזיהום נאונטלי אך אין תועלת בטיפול מניעתי ב- IgG .

Preterm infants with low immunoglobulin G levels have increased risk of neonatal sepsis but do not benefit from prophylactic immunoglobulin G.
Sandberg K, Fasth A, Berger A, Eibl M, Isacson K, Lischka A, Pollak A, Tessin I, Thiringer K. J Pediatr 2000;137:623-8).

מטרה: בעבודה פרוספקטיבית אקראית מבוקרת ע"י אינבו ורב מרכזית נבדקה מניעת זיהומים ניאונטלים ע"י טיפול תוך ורידי באימונוגלובולין- G קרי IVIgG בפגים בגיל הריון פחות מ- 33 שבועות ברמות IgG בדם טבורי פחות מ- 4 ג/ליטר.

שיטות: IVIgG או אינבו (אלבומין), ניתן במינון של ג/ ק"ג בימים 0, 3, 7, 14, 21, ל- 81 ילודים עם רמת IgG בדם טבורי פחות מ 4 ג/ ליטר: 1: קבוצת IVIgG , N= 40, גיל הריון ממוצע 27.5 שבועות ומשקל ממוצע של 1.06 ק"ג; קבוצת אינבו: N=41 , גיל הריון ממוצע 27.7 שבועות ומשקל ממוצע של 1.13 ק"ג. ילודים עם רמות IgG בדם טבורי יותר מ- 4 גר/ליטר שימשו כקבוצת ביקורת נפרדת. זיהומים נאונטלים נוטרו עד יום 28 לחיים לפי ההגדרות של האירגון האירופאי למחלות זיהומיות בילדים.

תוצאות: ילודים עם רמות IgG פחות מ- 4 גר/ ליטר בלידה שקיבלו IVIgG לא הראו ירידה משמעותית בארועים זיהומיים או בתמותה בהשואה לקבוצת אינבו. למרות זאת ילודים עם רמות IgG יותר מ- 4 ג/ ליטר פיתחו באופן משמעותי פחות ארועי זיהום שהוכחו בתרביות מאשר ילודים עם רמות IgG פחות מ- 4 גר/ליטר.

מסקנות: טיפול מניעתי ב IVIgG לא משפר את היכולת האימונית של פגים עם רמות IgG בלידה. ניתן לשער שרמה גבוהה של IgG בלידה משקפת תפקוד שלייתי ומצביעה על מערכת חיסונית בשלה יותר המסוגלת להגן על הפג מזיהומים נאונטלים קשים.

הערת העורך: חדשות לא כל כך משמחות: פגים עם רמות נמוכות של IgG בסיכון גבוה לספסיס, ולצערנו הרב, לא יקבלו עזרה ממתן IVIgG. שיטות להגברת מערכת החיסונית של הפג הקטן טרם נולדו…

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה