משפחה

הערכת ההשפעה של המלצות רופא מטפל בנושא טיפול לסרטן ערמונית (J Am Board Fam Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Board of Family Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למרות שגברים רבים מדווחים כי קיבלו סיוע מצד הרופא המטפל בנוגע טיפול לסרטן ערמונית, דיונים אלו לא לוו בדפוסי טיפול שונים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היקף המקרים בהם גברים עם סרטן ערמונית ממוקם פונים לסיוע מצד הרופא המטפל בנוגע לטיפול האונקולוגי, ואם להתייעצות זו השפעה על הטיפול הניתן לחולים.

החוקרים שלחו שאלונים לגברים עם אבחנה חדשה של סרטן ערמונית ממוקם בין 2012 עד 2014. המשתתפים נשאלו אם הרופא המטפל סייע להם בהחלטה אודות אופן הטיפול לסרטן. התוצא העיקרי היה קבלת טיפול דפיניטיבי (כריתה רדיקאלית של הערמונית או טיפול קרינתי).

מדגם המחקר כלל 2,386 גברים שהשיבו לשאלונים (שיעורי תגובה מתוקנים של 51.1%). מבין אלו, 38.2% קיבלו עזרה מהרופא המטפל בנוגע לבחירת הטיפול המתאים ו-79.6% קיבלו טיפול דפיניטיבי. בניתוח מתוקן, בקרב גברים שחורים, לא-היספאנים, תועד סיכוי גבוה יותר לקבלת עזרה מהרופא המטפל. עם זאת, בקרב גברים שקיבלו עזרה מהרופא המטפל לא תועדה שכיחות גבוהה יותר של אי-קבלת טיפול דפיניטיבי באופן כללי, או בתתי-קבוצות של גברים עם הסיכוי הנמוך ביותר לתועלת של טיפול דפיניטיבי.

החוקרים קוראים לנקוט מאמצים נוספים במטרה לקבוע כיצד לשפר את מקומו של הרופא המטפל בתמיכה בחולים בנושאים אלו.

J Am Board Fam Med. 2017;30(3):298-307

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה