Pentoxifylline יכול להביא לשיפור במחלת כליות סוכרתית

(Pentoxifylline (PTF מוריד proteinuria ו- urinary excretion של (N-acetyl-beta glucosaminidase (NAG במטופלים עם סוכרת מסוג 2, כך על פי תוצאות מחקר רנדומאלי חדש . הסמן הזה מועלה בסוכרת סוג 2 ונקשר למחלה מסוג  tubulointerstitial  . ה-PTF מוריד את החלבון בשתן במטופלים עם סוכרת גם באלו עם תפקודי כליות תקינים וכן בחולים עם אי ספיקת כליות, כותבים החוקרים.

מחקרים במודלים מן החי של אי ספיקת כליות הראו כי PTF יכול לשפר משמעותית  הפרשות בשתן של NAG ולשפר את הפגם בתפקודי tubular של הכליות. יותר מכך, שיקולים תאורטיים מציעים כי PTF יכול להגן כנגד ואפילו לשפר נזק tubulointerstitial . במחקר פרוספקטיבי זה, 45 מטופלים עם סוכרת מליטוס סוג 2  היו עם הפרשות חלבון ו-NAG בשתן גבוהות יותר משמעותית בתחילת המחקר מאשר 15 משתתפים בריאים שהשתתפו כביקורת והיו דומים בגילם ובמינם. 

 לאחר שקיבלו PTF ב-1,200 מ”ג ליום במשך 4 חודשים, 30 מטופלים היו עם הפרשות פרוטאין מופחתות בשתן, ויחס קריאטנין -NAG בין 920 ± 522 מ”ג ליום ו- 14.3 ± 16.9 U/ לגרם,  ל-803±523 מ”ג ליום ל- 10.5 ± 9.9 U / לגרם, בהתאמה. הפרשות NAG בשתן וחלבון בשתן לא השתנו בקבוצת הביקורת של 15 המשתתפים.

ניתוח רגרציה גילה כי  הפרשות ה-NAG בשתן נקשרו משמעותית עם משך זמן מחלת הסוכרת ועם הפרשת החלבון בשתן . החוקרים כותבים כי הפרשת ה-NAG בשת הועלתה במטופלים עם סוכרת סוג 2 בהשוואה למשתתפים בריאים ועלתה ככל שהתפתחה מחת כליות. מתן PTF היה יעיל בהורדת החלבון בשתן והפרשת NAG בשתן במטופלים הללו. ממצאים אלו מציעים כי PTF יכול להועיל בנזק tubulointerstitial  במחלת כליות סוכרתית.

לידיעה במדסקייפ

Am J Kidney Dis. 2003;42:264-270

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה