סימנים מוקדמים לדמנציה במבוגרים לא מאובחנים

רופאים המורגלים לאבחן מחלות גופניות מפספסים לעיתים קרובות ירידה מנטלית שיכולה להוות סמן מוקדם לדמנציה בחולים מבוגרים, כך על פי מחקר חדש. כתוצאה מכך, המטופלים הללו לא מרוויחים מהתועלת שבגילוי מוקדם ובטיפול רפואי מוקדם או מההזדמנות לקבל החלטות כלכליות וחוקיות בשלב המוקדם בו הם עדיין מסוגלים לכך, אומרים החוקרים.

המחקר, כלל 2,150 משתתפים בני 65 או יותר,החל בשנת 2000; נמצא כי  28% מהמשתתפים הראו סימפטומים של פגמים קוגניטיביים.  למרות זאת, הרופאים של המשתתפים הללו הבחינו בסימפטומים הללו ברקורד הרפואי של רק ב-6% מהמטופלים, ורק 2% קיבלו מרשמי תרופות. בנוסף לכך, הרופאים איבחנו רק כרבע מ-25% מהמשתתפים עם סימפטומים של דיכאון. 

 הנתונים הללו מציגים בעיה רפואית ציבורית חמורה ובעלת השלכות על האוכלוסיה המזדקנת, אומרים החוקרים. רופאים הנותנים טיפול ראשוני יודעים לאבחן היטב הפרעות בריאותיות גופניות שנקשרות לגיל, אך הם לעיתים קרובות לא ערניים או לא מאומנים בזיהוי סימפטומים מוקדמים, ואין להם את הזמן להעריך מטופל עם הפרעות מנטליות, מייסרות קבוצה גדולה מבין האנשים המבוגרים, הם מוסיפים. 

 על הרופאים לחפש אחר שינויים בהרגליו של המטופל, כמו חוסר התעניינות בקניות, עבודת בית או חברה; שינויים בהרגלי השינה; חוסר באנרגיה; איבוד משקל פתאומי ולא מוסבר; תשובות מעורפלות או מוזרות לשאלות; וחוסר יכולת לעקוב אחר הוראות, כמו כשלון בהשגת מרשם חוזר של תרופה. אבחון מוקדם פותח אפשרות לטיפול מוקדם תרופתי שיכול להאט או להפוך בעיות זיכרון, ולהרחיק בעיות במשפחה עקב בעייתיות בנוגע לרצון המטופל, מסכמים החוקרים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה