פנימית

האם סקירה שנתית קפדנית להמצאות סרטן שד בנשים בגילאים 49-40 מפחיתה תמותה מסרטן שד ?

היעילות של ביצוע סריקה להמצאות סרטן שד בנשים בגיל 49-40 עדיין אינה מוכחת.

מטרת מחקר אקראי מבוקר זה, אשר נערך ב15 מרכזים בקנדה, להשוות את התמותה מסרטן שד ב50,430 נשים בגילאים 49-40 אשר טופלו באחת משתי האפשרויות:

אפשרות ראשונה 25,214 נשים נסרקו בתדירות של אחת לשנה על ידי: ממוגראפיה , בדיקת שד על יד צוות רפואי והדרכה לבדיקה עצמית של השד ב 4 עד 5 הזדמנויות שונות.

אפשרות שניה 25,216 נשים נסרקו על ידי מעקב שיגרתי בקהילה לאחר בדיקה ראשונית של השד על ידי צוות רפואי והדרכה לבדיקת שד עצמונית.

הנשים גויסו בין השנים 1985-1980 , הוצאו מהמחקר נשים שהיו הרות בעת הגיוס, בעלות סרטן שד בעת הגיוס או ביצעו ממוגראפיה בתקופה של עד 12 חודשים טרם הגיוס.

המעקב אחר גילוי סרטן שד נמשך 13 שנה ואחר תמותה מסרטן שד 16 שנה.

נמצאו 105 מקרי מוות מסרטן שד בקבוצה הראשונה ו – 108 מקרי מוות מסרטן בקבוצה השניה  592 מקרי סרטן שד פולשני ו- 71 מקרי סרטן שד מקומי נמצאו בקבוצה הראשונה לעומת 552 ו- 29 בהתאמה בקבוצה השניה.

ממצאי המחקר המקיף והארוך מורים כי לא נמצאה הפחתה בתמותה מסרטן שד, בנשים בגילאים 49-40, בקבוצה שכלל סריקה קפדנית ומקיפה על ידי ממוגראפיה שנתית, בדיקה גופנית שנתית והדרכות חוזרות לבדיקה עצמונית בהשוואה לקבוצה שכללה בדיקה גופנית ראשונית, הדרכה לבדיקה עצמונית ומעקב רפואי שגרתי.

הערת העורך: סיכום העמדה של הארגונים השונים לגבי התזמון והתדירות של ביצוע ממוגראפיה נמצא במאמר המערכת של המאמר לעייל:

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה