האם רופאי הקהילה מטפלים נכון באי ספיקת לב ?

Management of heart failure in primary care (the IMPROVEMENT of Heart Failure Programme): an international survey

J. G. F. Cleland and others

אי-ספיקת הלב היא כידוע מחלה קשה ויקרה ביותר. כחמישים מיליון אנשים באירופה סובלים מאי-ספיקת הלב. החברה האירופית לקרדיולוגיה פרסמה קווים מנחים מדויקים ביותר לגבי האבחון, ההערכה והטיפול באי-ספיקת הלב. אף על פי כן, נראה כי הטיפול בחולי אי-ספיקת הלב, בעיקר על-ידי רופאי, הקהילה איננו אופטימלי.

החברה האירופית לקרדיולוגיה יזמה מחקר גדול שבא להעריך האם אמנם ישנה הקפדה על הקווים המנחים שלה באשר לאבחון וטיפול באי-ספיקת הלב בקרב רופאי הקהילה ב-15 מדינות אירופיות שונות. תוצאות המחקר מתפרסמות בלנסט ב-23 בנובמבר.

במחקר זה נשאלו כ-1,300 רופאים על דרך האבחון והטיפול שלהם בלמעלה מ-11,000 חולי אי-ספיקת הלב. החוקרים מדווחים כי 82% מן החולים עברו אקוקרדיוגרפיה, ורק אצל כ-51% נמצאה אי-ספיקת לב סיסטולית. הרופאים הגדירו את מטרות הטיפול שלהם כשיפור סימפטומטי בכמחצית מן המקרים, וכניסיון לשפר את הפרוגנוזה במחצית השניה.

רוב הרופאים הכירו את היתרונות של טיפול ב-ACE inhibitors ובטא בלוקרס באי-ספיקת הלב. ואולם רק 60% מחולי אי-ספיקת הלב טופלו ב-ACE inhibitors, רק 34% טופלו בבטא בלוקרס ורק כ-20% טופלו בשילוב של שתי התרופות, זאת על אף שזוהי ההמלצה המקובלת לטיפול באי-ספיקת הלב.

רופאי האיגוד האירופי הקרדיולוגי מסכמים אפוא כי אף שרוב הרופאים מכירים תיאורטית את הדרכים לאבחון ולטיפול באי-ספיקת הלב, מידת היישום של ההמלצות האלה ברפואה הראשונית היא עדיין נמוכה מן הצפוי. הפער בין הידע ובין היישום הקליני שלו מחייב הערכות מיוחדת לטיפול באי-ספיקת הלב.

J. G. F. Cleland and others. Management of heart failure in primary care (the IMPROVEMENT of Heart Failure Programme): an international survey. The Lancet Vol. 360. No. 9346. 23 November 2002.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה