נפרולוגיה

שיפור כושר לב-ריאה עשוי להפחית את הסיכון לסרטן ערמונית (British J Sports Med)

סרטן ערמונית

בגברים אשר הצליחו להביא לשיפור בכושר לב-ריאה תועד סיכון מופחת משמעותית להיארעות סרטן ערמונית, כך מדווחים חוקרים משבדיה במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

המחקר הפרוספקטיבי כלל קרוב ל-58,000 משתתפים ממאגר Swedish National Health-Profile Database בין השנים 1982 עד 2019. המשתתפים השלימו הערכה רפואה תעסוקתית שכללה לפחות שתי בדיקות להערכת כושר לב-ריאה. לאורך מעקב ממוצע של 6.7 שנים, 592 מבין 57,652 גברים (גיל ממוצע של 41.3 שנים) אובחנו עם סרטן ערמונית וב-46 מקרים (0.08%) סרטן ערמונית היה הגורם העיקרי לתמותה.

מהנתונים עולה כי עליה אבסולוטית בכושר לב-ריאה (כאחוז של ליטרים לדקה של תפוקת לב) לוותה בסיכון מופחת להיארעות סרטן ערמונית עם יחס סיכון של 0.98 (רווח בר-סמך 95% של 0.96-0.99). לאחר קיבוץ המשתתפים לאלו עם עליה בסיבולת לב-ריאה (3%+), כושר לב-ריאה יציב (שינוי של פחות מ-3%) או ירידה בכושר לב-ריאה (3%-), החוקרים מצאו כי שיפור כושר לב-ריאה לווה בסיכון מופחת משמעותית להיארעות סרטן ערמונית (יחס סיכון של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.ף49-0.86), בהשוואה לחולים עם ירידה בכושר לב-ריאה.

החוקרים כותבים כי מחקר זה ומחקרים דומים אחרים להערכת המנגנונים בבסיס התועלת של פעילות גופנית צפויים להוביל להמלצות ממוקדות יותר למניעת המחלה הממארת. התוצאות מדגישות את החשיבות של עידו הבריאות להגברת כושר לב-ריאה או להשגת כושר גופני ברמה בינונית לפחות.

ממצאי המחקר תומכים בתמיכה בחולים להבין אילו סוגי פעילות גופנית עשויים להביא לשיפור הכושר הגופני ולמצוא דרכים לשלב את הפעילויות הללו במסגרת הפעילות היומיומית שלהם באופן מהנה או לפחות להפנות את החולים למומחים לפעילות גופנית.

British J Sports Med, Jan 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה