אונקולוגיה

הערות והמלצות עורך מדור מחלות זיהומיות, פרופ’ רובינשטיין: דרושה היערכות ותכנית ארצית ברורה לניהול מחלה מסוג ה- SARS

 רשימה זו מתמצתת בבהירות עבודה רבה ומאומצת שבוצעה בזמן קצר בהקמת מרכז ייעודי לאבחון וטיפול בחולי SARS תוך כדי מגבלות של מיעוט מידע, פחד הדבקות של הצוות הרפואי ואילוצים כספיים ומחסור בכוח אדם וזאת תוך כדי הפעלה נמשכת של ביה”ח. מהניסיון הקנדי והסיני נלמד כי כשקיימים מספרים גבוהים יותר של חולים יש לייעד בתי חולים למטרה זו בלבד, מצב שקשה להעלותו על הדעת בישראל. בנוסף לנאמר ברשימה המצוינת הזו קיים צורך ברישום מדויק של כל המגעים הו לפני הגעת החולה לאשפוז וודאי תוך כדי האשפוז. לצורך כך יש לקיים יכולת תחקור אפידמיולוגי זמין בכל שעות היממה. בנוסף, יש צורך בגיבוי מעבדתי מדעי מהימן וזמין כפי שהוקם בישראל לצורך מחלה זו.

מכיוון שאנו עוסקים בבפנדמיה שאינה מכירה בגבולות גיאוגרפים הקשר עם מרכזים אחרים, מעבדות מחקר, אב”ע וכד’ הופכים לצורך חיוני. התקשורת האלקטרונית תרמה ללא ספק להרחבת המידע ועדכונו השוטף בצורה חסרת תקדים.

הצורך בהיערכות במצבי תחלואה מעין זו הינו ארצי וקיים צורך בתכנית ארצית ברורה. כפי שהמחברים טוענים, קיום סיקור אקטיבי כבר בשדה התעופה או אף קודם לכן במטוס, והעברת החשודים ישר למרכז ללא תחנות ביניים בבתי חולים אחרים מרפאות קופת חולים וכיוב’ כל זאת על מנת להקטין את סיכוני ההדבקה המשנית שמחלה זו הראתה לנו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה