אונקולוגיה

מכשיר אלקטרוני חדש עשוי להביא לשיפור הישרדות חולי גליובלסטומה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AACR)

מתוצאות מחקר חדש בשלב 3 עולה כי מכשיר אלקטרוני, המופעל ע”י סוללות ומעביר זרם חשמלי דרך אלקטרודות המחוברות לקרקפת, עשוי להביא להארכת ההישרדות הכוללת של חולים עם אבחנה חדשה של גליובלסטומה בהיקף של כחמישה חודשים.

הממצאים החדשים תומכים בניתוח ביניים של אותו מחקר, שפורסם מוקדם יותר ושימש כבסיס לאישור מכשיר Optune כטיפול קו-ראשון לגליובלסטומה בשנת 2015. המכשיר מספק TTF (Tumor Treating Fields) ומאושר לשימוש גם בהישנות גליובלסטומה.

מדגם המחקר כלל 695 חולים עם אבחנה חדשה של גליובלסטומה, שחולקו באקראי ביחס 2:1 לטיפול במכשיר Optune (466 חולים) עם TMZ או לטיפול אחזקה ב-TMZ בלבד (229 חולים). התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות המחלה.

בחולים בקבוצת ההתערבות, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 6.7 חודשים, זאת בהשוואה ל-4 חודשים בקבוצת הטיפול ב-TMZ בלבד. ממצאים אלו תורגמו לסיכון מופחת בקבוצת ההתערבות (יחס סיכון של 0.63).

ההישרדות הכוללת הממוצעת בקבוצת ההתערבות עמדה על 20.9 חודשים, זאת בהשוואה ל-16 חודשים בקבוצת הטיפול ב-TMZ בלבד (יחס סיכון של 0.63). לאחר שנתיים, 43.1% מהמטופלים בקבוצת ההתערבות שרדו, בהשוואה ל-37% בקבוצת הטיפול ב-TMZ בלבד.

עם זאת, החוקרים מציינים כי המחקר לא כלל טיפול במכשיר אלקטרוני דמה בקבוצת הטיפול ב-TMZ בלבד בכדי למסך את הטיפול שניתן בפועל. חשיבות הדבר נובעת מכך שהכרת טיב הטיפול הניתן עשויה להשפיע באופן לא-מודע על התנהגות החולים והרופאים להעדפת תוצאה טובה ביותר עם הטיפול המחקרי.

עם זאת, החוקרים דוחים טענות אלו ומסבירים כי התועלת של כחמישה חודשים בהישרדות הכוללת של חולי גליובלסטומה היא גדולה והינה מעבר להשפעה אפשרית של טיפול דמה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AACR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה