סטנדרטים חדשים לטיפול בסרטן כליות גרורתי (Eur Urol)

השילוב של Ipilimumab עם Nivolumab תופס את מקומו של הטיפול הסטנדרטי הקודם אשר שימש כקו-ראשון לטיפול בחולים עם סרטן כליות מסוג Clear Cell Renal Cancer גרורתי, בסיכון נמוך או בינוני, כך עולה מהנחיות עדכניות מטעם ה-EAU (European Association of Urologuy).

מחקר Checkmate-214 בשלב 3 הדגים הישרדות טובה יותר למשלב IN (Ipilimumab-Nivolumab), בהשוואה לטיפול הסטנדרטי הקודם (Sunitinib), ממצאים שהובילו לעדכון ההנחיות.

לאור היתרון המשמעותי הן מבחינת שיעורי התגובה והן מבחינת ההישרדות הכוללת, משלב IN מחליף את Cabozantinib, Sunitinib, או Pazopanib כבחירה הראשונה לטיפול בחולים עם סרטן גרורתי בסיכון נמוך או בינוני, ומהווה תחליף לטיפול קו-ראשון בחולים עם מחלה בסיכון טוב.

על-בסיס עדויות חלשות, ההנחות ממליצות להציע מעכב טירוזין קינאז כטיפול קו-שני לחולים עמידים למשלב IN.

קו הטיפול השלישי ההולם לאחר IN ובהמשך טיפול מכוון כנגד VEGF עדיין אינו ידוע, אם כי הפאנל ממליץ על תכשיר המאושר למחלה עמידה ל-VEGF (רק Cabozantinib הדגים יתרון הישרדותי במחקר אקראי בשלב 3).

אין עדויות התומכות בהמשך מתן טיפולים אימונותרפיים נוספים, המצויים עדיין במסגרת מחקרים קליניים. לדעת פאנל המומחים, במקרים אלו יש מקום לטיפול פרטני במעכבי בקרה חיסונית פעם אחת בלבד. לא מומלץ ניסיון טיפול חוזר ב-Nivolumab או משלב IN בשלב זה.

Eur Urol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה