קרדיולוגיה פדיאטרית

PPIs קשורים לכאבי ראש חמורים ומיגרנה (Nurology Clinical Practice)

מעכבי משאבת פרוטון, PPIs, המשמשים לטיפול ברפלוקס חומצי, קשורים לסיכון מוגבר למיגרנה וסוגי כאבי ראש חמורים אחרים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Nurology Clinical Practice

מעכבי משאבת פרוטון, PPIs, המשמשים לטיפול ברפלוקס חומצי, קשורים לסיכון מוגבר למיגרנה וסוגי כאבי ראש חמורים אחרים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Nurology Clinical Practice. החוקרים ערכו ניתוח חתך ומצאו שכל סוגי הטיפול לדיכוי חומצה קשורים לסיכון מוגבר לכאבי ראש חמורים כולל מיגרנה, אך PPIs גורמים לסיכון המשמעותי ביותר.

“חשוב לציין שאנשים רבים אכן זקוקים לתרופות אלו כדי לטפל ברפלוקס חומצי או מצבים אחרים, ואנשים עם מיגרנה או כאבי ראש חמורים הנוטלים תרופות או תוספי מזון אלה צריכים לדבר עם הרופאים שלהם אם עליהם להמשיך בטיפול”, אמר המחבר הראשי של המחקר. מחקרים קודמים הראו כי כאב ראש מופיע בין התגובות השליליות הנפוצות ביותר במבוגרים הנוטלים PPIs ואגוניסטים לקולטן היסטמין (H2RAs), הכוללים cimetidine, famotidine ו-nizatidine. מחקרים גדולים אחרים של מאגרי מידע רפואיים הראו סיכון מוגבר לכאבי ראש תוך שבוע מהחשיפה ל-PPI.

כדי להשוות את הסיכון בין PPIs ל-H2RAs החוקרים ניתחו נתונים של 11,800 משתתפים בני 20 ומעלה שהשתמשו בתרופות מרשם, תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה במהלך החודש האחרון. הם השתמשו בנתונים מ-1999 עד 2004, השנים היחידות שבהן נבדקו במאגר המידע שלהם, סקר ה-NHANES, שאלות לגבי מיגרנה וכאבי ראש אחרים במהלך 3 החודשים האחרונים.

למשתתפים שטופלו בתרופות מדכאות חומצה היה סיכון מוגבר למיגרנה או לכאב ראש חמור לעומת אלה שלא טופלו. החוקרים גילו ש-PPI קשורים לסיכון מוגבר של 70%, בעוד H2RAs וסותרי חומצה היו קשורים לסיכון גבוה ב-40% ו-30%, בהתאמה. שימוש בכל סוג של טיפול לדיכוי חומצה היה קשור לסיכון מוגבר של 47% לכאב ראש חמור.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה