נוירולוגיה ילדים

הפרעות נפשיות חמורות קשורות לסיכון מוגבר למחלות גופניות (The Lancet Psychiatry)

הפרעות נפשיות חמורות (serious mental illness), קשורות לסיכון מוגבר פי שניים למחלות גופניות נלוות, כך עולה ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב-The Lancet Psychiatry

הפרעות נפשיות חמורות (serious mental illness), כולל הפרעה דו-קוטבית או הפרעות בספקטרום הסכיזופרניה, קשורות לסיכון מוגבר פי שניים למחלות גופניות נלוות, כך הראו תוצאות של מטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב-The Lancet Psychiatry. “השכיחות הגבוהה של תחלואה גופנית מעידה על הצורך הדחוף במודלים של טיפול משולבים הנותנים מענה לתוצאות בריאות פיזיות ונפשיות כאחד אצל אנשים עם הפריות נפשיות קשות”, אמר המחבר הראשי של המחקר.

מחלות נפש חמורות קשורות לירידה בתוחלת החיים, ומומחים משערים כי מחלות כרוניות נוספות – בין אם פיזיות או פסיכיאטריות – עשויות לעמוד בבסיס הקשר הזה. בעוד שמחקרים קודמים זיווגו מחלות נפש חמורות עם מחלות גופניות נלוות, החוקרים ציינו כי מחקר זה הוא הראשון המתמקד בתחלואה פיזית ופסיכיאטרית כאחד אצל אנשים עם מחלות נפש חמורות.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה של 82 מחקרים תצפיתיים שכללו 1.6 מיליון אנשים עם מחלת נפש חמורה ו-13.2 מיליון נבדקי ביקורת כדי לקבוע את הסיכון לתחלואה פיזית או פסיכיאטרית. מחקרים נכללו אם המשתתפים אובחנו עם הפרעה בספקטרום סכיזופרניה או הפרעה דו-קוטבית, והמחקר העריך תחלואה גופנית (לפחות שני מצבים בריאותיים גופניים) או תחלואה פסיכיאטרית (לפחות שלושה מצבים פסיכיאטריים), כולל הפרעת הנפש הקשה הראשונית.

החוקרים מצאו שלאנשים עם הפרעת נפש חמורה היה סיכון מוגבר ביותר מפי שניים לריבוי תחלואה גופנית מאשר אנשים ללא הפרעת נפש חמורה (יחס סיכויים [OR], 2.40; 95% CI, 1.57-3.65; P = .0009). ריבוי תחלואה גופנית, שכללה הפרעות קרדיווסקולריות, אנדוקריניות, שכירות נוירולוגיות, מערכת העיכול, השרירים והשלד והפרעות זיהומיות, הייתה נפוצה בשיעורים דומים הן בהפרעה בספקטרום סכיזופרניה והן בהפרעה דו קוטבית.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה