רוקחות-פרמקולוגיה

ביתר לחץ דם עדיפים השניים על האחד – יתרונות בחסימה תרופתית כפולה של ציר הרנין-אנגיוטנסין

מחקר שנערך בדנמרק מצביע כי חסימה תרופתית כפולה של ציר הרנין-אנגיוטנסין יעילה יותר בהפחתת יתר לחץ דם בהשוואה לטיפול בתרופה יחידה. מחקר זה מצא גם כי שילוב של שתי תרופות יעיל יותר בהפחתה של מיקרואלבומיניוריה.

החוקרים במחקר זה בדקו את ההשפעה של חסימה תרופתית כפולה על ציר האנגיוטנסין אצל חולים אם סכרת סוג II. החוקרים השוו את השפעתו של candesartan (חוסם של קולטן אנגיוטנסין II, שם מסחרי – אטקנד), מול lisinopril (חוסם ACE, שם מסחרי – טנסופריל), על לחץ הדם והפרשת אלבומין בשתן.
התרופות ניתנו כמונותרפיה לאורך 12 שבועות (candesartan במינון של 16 מ"ג או lisinopril 20 מ"ג ליום) ל 197 חולים, לאחר מכן המשיכו המטופלים לקבל מונותרפיה או שילוב של שתי התרופות לפרק זמן נוסף של 12 שבעות.

לאחר 24 שבועות נמצא כי כל שלושת הטיפולים הפחיתו בצורה משמעותית את לחץ הדם ואת יחס הקריאטנין-אלבומין בשתן. בד בבד השילוב של שתי התרופות היה יעיל יותר משימוש בכל תרופה בנפרד.

החוקרים מסכמים כי חסימה כפולה של ציר הרנין-אנגיונטנסין, ברמת אנזים ה ACE וקולטן אנגיוטנסין II נמצא יעיל יותר בהורדת לחץ דם מאשר תרופה יחידה בקרב חולים סכרתים.
החוקרים מוסיפים כי לא ניתן לדעת האם הירידה ברמות האלבומין בשתן קשורה ישירות לירידה נוספת ביתר לחץ הדם או בשל חסימה מקיפה יותר של מערכת הרנין-אנגיונטסין.

BMJ 2000; 321:1440

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה