רפואת ריאות

סיכום יום העיון “משבר מתמשך במערכת הבריאות”

יום עיון מטעם המכון הישראלי לניהול (המיל) בהשתתפות שר הבריאות נערך ב-25 לאוקטובר. ביום העיון שהייתה בו השתתפות ערה הוחלפו רעיונות מגוונים ומעניינים.
אנו שמחים להציג כאן סיכום הכנס , וכן שתי מצגות מרכזיות שהוצגו בו (באמצעות הקישורים בסוף קטע זה) ע”י ד”ר פטרבורג, מנכ”ל שירותי בריאות כללית, ובקרוב גם את סקירתו של פרופ’ שמר, מנכ”ל שירותי בריאות מכבי.

פרופ’ דן מיכאלי: הממשלה לא מציעה שום תוכנית אמיתית להתייעלות מערכת הבריאות

“משרד האוצר נוקט במשך שנים במדיניות של יצירת מחסור כדי לחייב את מערכת הבריאות לקצץ בהוצאות, אולם המדינה לא מציעה שום תוכנית אמיתית להתייעלות. התוצאה היא הצטברות מתמשכת של גירעון על פני שנים המביאה להתמוטטות התשתיות הפיסיות, לגידול החובות של המערכת לספקים ולבנקים ולגידול בגירעון השנתי.” כך אמר בסוף השבוע שעבר פרופ’ דן מיכאלי, יו”ר “שירותי בריאות כללית”, ביום עיון מטעם המרכז הישראלי לניהול (המי”ל) על המשבר במערכת הבריאות.

פרופ’ מיכאלי הדגיש, כי כדי להביא להתייעלות אמיתית המדינה חייבת לנקוט במספר צעדים. עליה לקבוע את נתח ההוצאה לבריאות מתוך התוצר הלאומי, להתאים את עלות סל הבריאות לתקציב, לתכנן את ההוצאה הלאומית לבריאות ולא רק את ההוצאה בתקציב המדינה ולבצע רפורמה ארגונית ומבנית הכוללת יצרית מערכת איזונים בין המבוטחים הרפואיים לבין הספקים על בסיס העיקרון של “חלוקת סיכונים”. כמו-כן, נדרשת רפורמה במבנה וארגון בתי החולים, ביטול כפילויות בפיתוח שירותים וקיטון ההוצאה הלאומית לאשפוז וביטוח סיעודי. כמו-כן, קרא מיכאלי להמשך הרפורמה בנושא התרופות, לריסון ההוצאה הלאומית במסגרת השר”פ ולהוצאת הביטוח המשלים מקופות החולים והעברתו למבטחים פרטיים.

ד”ר יצחק פטרבורג, מנכ”ל שירותי בריאות כללית, אמר בדיון כי הממשלה שחקה את סל הבריאות והיא נדרשת כיום לעדכן אותו לפי כללים ברורים ושקופים. העידכון צריך להתבצע על פי הגידול הדמוגרפי, מדד יוקר הבריאות על-פי תשומות, מחיר יום אשפוז, צפי החולים במחלות קשים והכנסת טכנולוגיות חדשות.

להרצאתו של ד”ר פטרבורג, מנכ”ל שירותי בריאות כללית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה