רפואת ריאות

סיגריות אלקטרוניות עלולות להביא לעליה בסיכון לאי-ספיקת לב (מתוך כנס ה-American College of Cardiology)

בקרב מבוגרים עם היסטוריה של סיגריות אלקטרוניות ייתכן סיכון מוגבר להיארעות אי-ספיקת לב, ללא תלות בשימוש מקביל בסיגריות, נרגילות, או סיגריות ללא-עשן, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-American College of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד מחקרים מצביעים על סיכון לנזקים משנית לשימוש בסיגריות אלקטרוניות ומעידים כי אלו אינן בטוחות לשימוש כפי שסברו בעבר. כעת הם בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות מתכנית All of Us Research Program ותשובות לשאלות ה-Population Assessment of Tobacco and Health להשלמת ניתוח פרוספקטיבי להבנה טובה יתר של הקשר בין שימוש בסיגריות אלקטרוניות והיארעות אי-ספיקת לב.

מדגם המחקר כלל 175,667 משתתפים, כאשר לאורך חציון מעקב של 45 חודשים תועדו 3,242 אירועי אי-ספיקת לב.

לאחר תקנון למשתנים דמוגרפיים, גורמים סוציו-אקונומיים, סוכרת, יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, מדד מסת גוף ושימוש בחומרים נלווים – כולל סיגריות, סיגרים, נרגילות, סיגריות ללא-עשן ואלכוהול – בקרב משתמשים בסיגריות אלקטרוניות תועד סיכון גבוה ב-19% להיארעות אי-ספיקת לב, בהשוואה לאלו שלא השתמשו מעולם בסיגריות אלקטרוניות (יחס סיכון מתוקן של 1.19, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.35).

החוקרים מציינים סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל (יחס סיכון מתוקן של 1.21, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.47), ללא עליה משמעותית בסיכון לאי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (יחס סיכון מתוקן של 1.11, רווח בר-סמך 95% של 0.9-1.37).

הקשר בין שימוש בסיגריות אלקטרוניות ובין הסיכון להיארעות אי-ספיקת לב נחלש קלות לאחר שהחוקרים הוציאו מניתוח הנתונים חולים שדיווחו על היסטוריה של שימוש בסיגריות, סיגרים, נרגילות וסיגריות ללא-עשן (יחס סיכון מתוקן של 1.04, רווח בר-סמך 95% של 0.57-1.89).

החוקרים כותבים כי לממצאי המחקר חשיבות רבה, כאשר לאור העלייה בהיקף השימוש בסיגריות אלקטרוניות בשנים האחרונות חשוב להבין את ההשלכות ארוכות הטווח של שימוש במוצרים אלו בכדי להימנע מנזק אפשרי. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה ללמוד עוד על ההשלכות הרפואיות האפשריות של מוצרים אלו ולשפר את המידע המועבר לציבור.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה