פציעות בכדורגל מקצועני בארה"ב

Morgan BE, et al. An examination of injuries in major league soccer- the inaugural season. Am J Sports Med 2001; 29:426-30.

מבוא:
סוגי הפציעות ושכיחותן בענף הכדורגל בארה"ב לא היה ידוע מאז שנות השמונים המוקדמות. עם חזרת הליגה המקצוענית בארה"ב בשנת 1996, התאפשרה סקירה מסודרת של הפציעות בתחום ספורט נפוץ זה. מטרת מחקר זה היתה לאתר קשר בין הפציעות השונות לבין עמדת השחקן, שעות המשחק, עוצמת המשחק, גיל השחקן, ולאיזור הפציעה.

שיטות
אוכלוסיית המחקר מנתה את כל 237 שחקני הכדורגל בליגה המקצוענית בארה"ב (Major League Soccer) בגילאי 18 עד 38 (גיל ממוצע 27). כל קבוצה שיחקה 32 משחקי עונה, וסך הכל שוחקו 199 משחקים. המשך הכולל של האימונים היה כ- 241 שעות לשחקן- פי 8 לעומת זמן המשחקים עצמם. פציעה הוגדרה ככזו רק לאחר דיווח ובדיקה על ידי מאמן הכושר או רופא הקבוצה. הפציעות תועדו באופן מפורט על פני טופס מיוחד אשר הוכן לצורך כך, ודווחו על ידי מאמני הכושר של הקבוצות דרך הנהלת הליגה. פציעה קלה הוגדרה כזו אשר מונעת השתתפות למשך פחות משבוע ימים, פציעה בינונית כזו אשר מונעת השתתפות לפחות מחודש, והעדרות של מעל חודש הגדירה פציעה קשה. כל פציעה נחשבה כחדשה, גם אם מדובר כנראה בביטוי חוזר של פציעה קודמת.

תוצאות
במהלך העונה נרשמו 399 אירועי פציעה, מתוכם 256 גרמו להעדרות מאימון או ממשחק ושאר 143 התקריות (החל מחתך בקרקפת ועד שבר במפרק כף היד) לא גרמו להפסד זמן משחק או אימון. מתוך 256 הפציעות, 60% היו קלות, 26% היו בינוניות, ו- 14% היו קשות וגרמו להפסד של מעל חודש פעילות. 37.6% מהפציעות ארעו בקרב קשרים, 29.6% מהן ארעו בקרב מגנים, ו- 20.5% ארעו בקרב שוערים וחלוצים. 4% מהפציעות ארעו בקרב אנשי סגל אשר אינם שחקנים. בחלוקה למספר השחקנים לכל עמדה, לא נמצא תפקיד אשר בו היתה שכיחות פציעות מוגברת. שכיחות פציעות בזמן אימון היתה 2.9 לכל 1000 שעות אימון, לעומת 35.3 לכל 1000 שעות משחק. התפלגות הפציעות לפי דרגת חומרה היתה יחסית דומה בין אימון או משחק, עם יותר פציעות קשות בזמן משחק. לא נמצא קשר בין גיל השחקן לבין חומרת הפציעות או תדירותן, ויותר פציעות ארעו בסוף העונה. 77% מהפציעות היו בגפיים התחתונות (22% פציעות ברכיים, 18% פציעות קרסול).

מסקנות
החוקרים מתארים את מחקרם כתיעוד המקיף ביותר של פציעות בכדורגל המקצועני עד כה. מחקר זה כלל פציעות מכל משחקי עונת הפתיחה של הליגה המקצוענית האמריקאית בשנת 1996. רוב הפציעות היו קלות ועירבו את הגפיים התחתונות, והסיכוי להפצע היה גבוה פי 12 בזמן משחק לעומת זמן אימון. הברך היתה האתר האנטומי הפגיע ביותר, ופציעות בה גרמו לאבדן של יותר שעות אימון ומשחק משאר הפציעות, ולצורך ביותר מקרי התערבות ניתוחית. גיל השחקן או עמדתו אינם מהווים גורם סיכון לפציעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה