Atrial Fibrillation

Dabigatran (פרדקסה) – הוכרז כאחד מ-10 החידושים פורצי הדרך בתחום הרפואה לשנת 2009

אלטרנטיבה אפשרית ובטוחה לוורפרין (קומדין) במניעת שבץ ואירועים תרומבו-אמבולים מסכני חיים בחולים עם פרפור פרוזדורים

ה- Steady Healths ‏הכריז על dabigatran כאחד מ-10 החידושים פורצי הדרך בתחום הרפואה לשנת 2009 –  לקישור לחצו כאן

גם ה-Harvard Medical Schools בחר במחקר ה-RE-LY‏* (שהוכיח את יעילותה ובטיחותה של פרדקסה) כאחד מ-10 סיפורי הרפואה הנבחרים ביותר לשנת 2009. – לחצו כאן

* מחקר RE-LY‏ פורץ הדרך היה המחקר הגדול ביותר שנערך אי פעם על חולים עם פרפור פרוזדורים (18,113‏ חולים ב-44 ארצות ברחבי העולם). המחקר בחן את יעילות ובטיחות התרופה Pradaxa‏ ( dabigatran etexilate‏ במינון 150 מ”ג ו-110 מ”ג פעמיים ביום) בהשוואה לתרופת הייחוס המקובלת כיום וורפרין (או בשמה המסחרי בארץ קומדין) , במניעת שבץ בחולים עם פרפור פרוזדורים, בעלי גורם סיכון להתפתחות שבץ.

– המחקר הראה כי Pradaxa‏ גוברת באופן מובהק על וורפרין.  Pradaxa‏ הראתה הפחתת שבץ יעילה הרבה יותר מוורפרין עם פחות דימומים! מינון ה-150 מ”ג נמצא יעיל יותר מוורפרין, ובמינון הנמוך נמצאו פחות דימומים בהשוואה לוורפרין.

Pradaxa‏ הינה תרופה נוגדת קרישה שאינה מצריכה הזרקה או מעקב צמוד יומיומי. התרופה הינה תרופה נוגדת קרישה מדור חדש. המעכבת את תרומבין באופן ישיר. Pradaxa‏ ניטלת דרך הפה, בעלת השפעה נוגדת קרישה צפויה ועקבית ובעלת פוטנציאל נמוך לתגובות גומלין בין תרופתיות.

Pradaxa הינה בעלת פוטנציאל למניעת כעוד 3000 מקרי שבץ ליום בעולם בהשוואה לוורפרין

Pradaxa‏ מיוצרת ע”י חברתBoehringer Ingelheim ‏, אחת מ-20 החברות הפרמצבטיות המובילות בעולם, ותשווק בישראל ע”י חברת רפא, אשר נמנית בעשירייה הראשונה של חברות התרופות הפועלות בישראל, ובחמישייה הראשונה של היצרניות המקומיות.

נמסר על ידי מלכה מנדל, M.P.H
‏מנהלת תקשורת שיווקית

מעבדות רפא בע”מ

ת.ד 405 ירושלים 91003

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה